Designing games to teach synonyms and antonyms for 3rd grade students towards capacity development
Main Article Content
Abstract
Designing games to teach synonyms and antonyms for third graders towards developing their abilities is highly effective. In the spirit of “learning while playing, playing while learning”, “playing for fun, learning more fun” to meet many requirements when playing. With such many advantages, games are truly a tool to create harmony, comfort, not stereotyped, rigid, ensuring the naturalness in learning of primary school students in an interesting and useful way. Many studies have shown that some factors such as “fun”, “interaction”, “experience” can increase participation in learning, improve motivation and learning outcomes. Choosing and organizing games related to the lesson content, helps students learn their own knowledge and experience to participate in the game. The article focuses on studying learning games in teaching synonyms and antonyms for third grade students. Thus, games are designed to be applied in the lesson, to stimulate students' interest in learning and improve the quality of teaching Vietnamese in primary school.
Keywords
Học sinh lớp 3, Từ đồng nghĩa, Từ trái nghĩa, Thiết kế, Trò chơi học tập
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2022), Sách giáo khoa Tiếng Việt 3 (tập 2). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm. V. L. (2016). Nghiên cứu từ trái nghĩa trong tiếng Việt. Hà Nội: Trường Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn. K. C. (2012), Xây dựng và sử dụng trò chơi dạy học nhằm tích cực hóa hoạt động học tập của sinh viên sư phạm trong dạy học ở Trường Đại học Đồng Tháp (CS2011.01.41). Đồng Tháp: Trường Đại học Đồng Tháp.
Trần, M. H. (2004). Trò chơi học tập Tiếng Việt 2,3. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Trương, T. X. H. (2004). Xây dựng và sử dụng trò chơi phát triển nhằm hình thành các biểu tượng toán ban đầu cho trẻ 5-6 tuổi. Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Doctor Kim Tuong Vi Huynh, Thi Mong Thuong Hunh, Kim Xuyen Nguyen, Developing the ability to use polysemous words through an exercise system for 5th grade students in Cao Lanh city, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 6 (2025): Social Sciences and Humanities (Vietnamese)