Current development of lecturers at Can Tho Medical College according to professional standards

Van De 1, Thanh Hung Vo2,
1 Center for Training Partnership and Professional Development, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Developing the teaching staff is an important, regular and long-term task of universities and colleges. Can Tho Medical College has recently implemented many measures to develop the teaching staff. However, the process of this task under the professional title standards still has some shortcomings such as: the appointment and ranking of professional titles is not timely; there is a shortage in quantity, professional structure and poor quality of the staff; limited pedagogical skills and professional and social capacity of lecturers. This study conducted a survey of 45 managers and lecturers of Can Tho Medical College to clarify the current situation of this task. The research results serve as a basis for proposing appropriate measures for improvement on the college teaching staff under the professional title standards at Can Tho Medical College.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2004). Chỉ thị số 40/2004/CT-TW ngày 15/06/2004 về việc xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục.
Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội. (2010). Thông tư số 30/2010/TT-BLĐTBXH ngày 29/9/2010, Quy định chuẩn giáo viên, giảng viên dạy nghề.
Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội. (2023). Thông tư số 07/2023/TT-BLĐTBXH ngày 28/8/2023, Quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp; xếp lương, thăng hạng chức danh nghề nghiệp viên chức chuyên ngành giáo dục nghề nghiệp.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình Phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. H. (2023). Một số vấn đề lí luận về phát triển đội ngũ giảng viên đáp ứng đổi mới giáo dục đại học. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 19(11), 10-15. https://doi.org/10.15625/2615-8957/12311102
Nguyễn, M. L. (2014). Quản lý phát triển đội ngũ giảng viên trường cao đẳng nghề đáp ứng nhu cầu đào tạo nhân lực vùng Đồng bằng sông Cửu Long. Luận án Tiến sỹ Quản lý Giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Phạm, P. T., Bùi, T. M., & Nguyễn, T. P. (2022). Quản lí phát triển đội ngũ giảng viên trong bối cảnh đổi mới giáo dục nghề nghiệp: nghiên cứu trường hợp Trường Cao đẳng Tây Đô. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 8(8), 62-69.
Trần, K. (2009). Những vấn đề cơ bản của Khoa học Quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.