Current development of lecturers at Can Tho Medical College according to professional standards
Main Article Content
Abstract
Developing the teaching staff is an important, regular and long-term task of universities and colleges. Can Tho Medical College has recently implemented many measures to develop the teaching staff. However, the process of this task under the professional title standards still has some shortcomings such as: the appointment and ranking of professional titles is not timely; there is a shortage in quantity, professional structure and poor quality of the staff; limited pedagogical skills and professional and social capacity of lecturers. This study conducted a survey of 45 managers and lecturers of Can Tho Medical College to clarify the current situation of this task. The research results serve as a basis for proposing appropriate measures for improvement on the college teaching staff under the professional title standards at Can Tho Medical College.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Professional-title, teacher, teaching staff development.
References
Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội. (2010). Thông tư số 30/2010/TT-BLĐTBXH ngày 29/9/2010, Quy định chuẩn giáo viên, giảng viên dạy nghề.
Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội. (2023). Thông tư số 07/2023/TT-BLĐTBXH ngày 28/8/2023, Quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp; xếp lương, thăng hạng chức danh nghề nghiệp viên chức chuyên ngành giáo dục nghề nghiệp.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình Phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. H. (2023). Một số vấn đề lí luận về phát triển đội ngũ giảng viên đáp ứng đổi mới giáo dục đại học. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 19(11), 10-15. https://doi.org/10.15625/2615-8957/12311102
Nguyễn, M. L. (2014). Quản lý phát triển đội ngũ giảng viên trường cao đẳng nghề đáp ứng nhu cầu đào tạo nhân lực vùng Đồng bằng sông Cửu Long. Luận án Tiến sỹ Quản lý Giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Phạm, P. T., Bùi, T. M., & Nguyễn, T. P. (2022). Quản lí phát triển đội ngũ giảng viên trong bối cảnh đổi mới giáo dục nghề nghiệp: nghiên cứu trường hợp Trường Cao đẳng Tây Đô. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 8(8), 62-69.
Trần, K. (2009). Những vấn đề cơ bản của Khoa học Quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Van De, To Huu Lam, Current management of information technology application activities on high school teaching in Bac Lieu city, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De, Thai An Bach, Current management of internal inspection activities of middle schools in Tra On district, Vinh Long province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De, Thanh Phong Huynh, Current management of students' learning activities at Can Tho Medical College , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)