The current situation of managing socialization activities in secondary schools in Cao Lanh city, Dong Thap province

Hửu Nghĩa Tran1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Education Solutions Vietnam Co., Ltd., Vietnam

Main Article Content

Abstract

Educational socialization activities aim to create a comprehensive educational environment, connecting schools, families and communities for education quality. Thereby, it helps calling for social sources for better facilities, extracurricular activities, supporting students to develop comprehensively for the quality of education and training, meeting the new demands. For managers and teachers at junior high schools in Cao Lanh city, province Dong Thap to propose measures on educational socialization management, the article presents the results of assessing the current management of this task in junior high schools in Cao Lanh city through a survey among 120 subjects including managers and teachers in junior high schools. The results indicate that the management of educational socialization activities in junior high schools in the area has achieved many results; however, there are still many limitations for improvement.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Hội nghị lần thứ tám Ban chấp hành TW khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện nền kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Đặng, Q. B. (1995). Quản lý giáo dục một số khái niệm và luận đề. Hà Nội: Trường Cán bộ quản lý Giáo dục và Đào tạo.
Nguyễn, C. L. (2024). Quản lí công tác xã hội hóa giáo dục ở các trường trung học cơ sở huyện Phú Lộc, tỉnh Thừa Thiên Huế: thực trạng và một số khuyến nghị. Tạp chí Giáo dục, 24 (số đặc biệt 1), 206-212. https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1585.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáodục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. T., & Hồ, V. T. (2023). Thực trạng quản lý công tác xã hội hóa giáo dục ở các trường trung học cơ sở tại thành phố Đồng Xoài, tỉnh Bình Phước. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(01S), 26-38. https://doi.org/10.52714/dthu.12.01S.2023.1003.
Phan, H. T. (2019). Quản lý công tác xã hội hóa giáo dục ở các trường trung học cơ sở huyện Phụng Hiệp, tỉnh Hậu Giang. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tháng 7, 78-82; 77.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14, ban hành ngày 14/6/2019.
Thủ tướng Chính phủ. (2012). Quyết định số 711/QĐ-TTg, ngày 13/6/2012 về phê duyệt “Chiến lược phát triển giáo dục giai đoạn 2011-2020”.