The current situation of managing career orientation education activities for 9th graders in Bac Lieu city, Bac Lieu province
Main Article Content
Abstract
Managing career education activities for 9th-graders in secondary schools is crucial to help students gain a clear understanding of future careers, identify their interests and abilities, and make suitable career choices. Based on the relevant literature and a sociological survey combined with interviews involving 56 participants of 16 management staff and 40 teachers from four secondary schools in Bac Lieu City, Bac Lieu Province, we evaluated the current state of managing career education activities for 9th-graders in these schools. It was to clarify the achievements as well as the causes of limitations and inadequacies. The research results will serve as a practical foundation to assist management staff in formulating measures to improve the quality and effectiveness of career education activities for 9th-grade students in secondary schools within the area in the current period.
Keywords
9th-graders, career education, secondary school.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và ào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT vào ngày 26 - 12 - 2018 quy định về Chương trình Giáo dục phổ thông, Hà Nội.
Chính phủ. (2018). Quyết định số 522/QĐ-TTg ngày 14/5/2018 phê duyệt Đề án “Giáo dục hướng nghiệp và định hướng phân luồng học sinh trong giáo dục phổ thông giai đoạn 2018-2025”, Hà Nội.
Cao, T. T. X., & Nguyễn, V. T. (2024). Biện pháp quản lí hoạt động giáo dục hướng nghiệp cho học sinh ở các trường trung học phổ thông Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 24 (đặc biệt 9), 178–183.
Lê, H. C., & Huỳnh, N. H. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục hướng nghiệp cho học sinh ở các trường trung học cơ sở huyện Cần Đước, tỉnh Long An. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(04S), 13-26. https://doi.org/10.52714/dthu.13.04S.2024.1443.
Nguyễn, V. Đ, & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáodục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam
Nguyễn, Q. T., & Nguyễn, T. M. L. (2010). Đại cương khoa học quản lý. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.