Current teaching-learning management in primary schools in Tra On district, Vinh Long province
Main Article Content
Abstract
Education management in primary schools plays an important role in ensuring the quality of education, creating a solid foundation for students' development. For improvement on this task in primary schools in Tra On district, Vinh Long province, we conducted a study to assess the current situation of teaching and learning management in primary schools in Tra On district, Vinh Long province. The study was conducted using questionnaires, surveying 30 administrators in 6 primary schools in Tra On district. The results showed that the schools have implemented a system of measures to manage teaching activities which are disciplined and the quality of teaching has many positive changes; however, there are still many difficulties. Therefore, the results of this research will be a useful practical basis to help educational managers propose appropriate management measures to improve the effectiveness of teaching activities in primary schools in Tra On district in the coming time.
Keywords
Work, Teaching activities, Manage, Manage teaching activities
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Nguyễn, V. Đ., & Phạm M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. T., & Trần, T. H. (2024). Thực trạng quản lí hoạt động dạy học theo tiếp cận năng lực ở các trường tiểu học trên địa bàn huyện Kim Động, tỉnh Hưng Yên. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 4), 163-168. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2026.
Nguyễn, V. Đ., & Hàng, T. M. Đ. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học theo định hướng phát triển năng lực cho học sinh các trường tiểu học ở quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 212-222. https://doi.org/10.52714/dthu.13.03S.2024.1420.