Actual situation and solutions on education on preventing and fighting “Peaceful affairs” for students of Dong Thap University through National Defense and Security course
Main Article Content
Abstract
Currently, teaching national defense and security to students, particularly students of Dong Thap University, significantly contributes to the comprehensive education. Especially, education on preventing and fighting “Peaceful affairs” for students is an urgent task in the face of conspiracies and tricks of hostile forces against the Vietnamese Revolution, which are increasingly sophisticated and modern. The research aimed to evaluate the current content, program and awareness of students through National Defense and Security Course. On that basis, solutions are suggested to improve the effectiveness of education on preventing, fighting and defeating the sabotage plots of hostile forces. Thereby, it helps students promote their roles, awareness and responsibility in protecting the Fatherland of Socialist Vietnam in the new situation.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Actual situation, solution, education, peaceful evolution, hostile force, students of Dong Thap University
References
Bộ Quốc phòng, Trung tâm Từ điển Bách khoa quân sự. (2005). Từ điển Bách khoa quân sự Việt Nam. Hà Nội: NXB Quân đội nhân dân.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2011). Nghị quyết Trung ương 4 khóa XI. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (1997). Hội nghị Trung ương 3 khóa VIII. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia, Hà nội.
Quốc Hội (2005), Luật Giáo dục.
Nguyễn, M. H. (2012). Góp phần chống “Diễn biến hoà bình” trên lĩnh vực quân sự, quốc phòng. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Trần, Q. D. (2016). Đảng cộng sản Việt Nam lãnh đạo chống “Diễn biến hòa bình” trên lĩnh vực tư tưởng hiện nay. Học viện Chính trị Quốc gia Hồ Chí Minh, Việt Nam.
Nguyễn, P. H. (2019). Không thể xuyên tạc nền tảng tư tưởng của Đảng (Bản chất khoa học, cách mạng của chủ nghĩa Mác – Lênin, tư tưởng Hồ Chí Minh), Tạp chí Quốc phòng Toàn dân, Số 05, http://tapchiqptd.vn/vi/phong-chong-dbhb-tu-dien-bien-tu-chuyen-hoa/khong-the-xuyen-tac-nen-tang-tu-tuong-cua-dang/13669.html
Nguyễn, X. T. (2011). Nội dung, thủ đoạn hiện nay của chiến lược “Diễn biến hòa bình” chống phá cách mạng nước ta. Tạp chí Quốc phòng toàn dân, Số 8/2011, http://tapchiqptd.vn/vi/an-pham-tap-chi-in/noi-dung-thu-doan-hien-nay-cua-chien-luoc-dien-bien-hoa-binh-chong-pha-cach-mang-nuoc-ta/3347.html
Trương, V. L., & Lê, T. P. (2021). Những yếu tố tác động đến việc giáo dục phòng chống “diễn biến hòa bình” của các thế lực thù địch cho sinh viên Trường Đại học Đồng Tháp hiện nay. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, Số đặc biệt tháng 4 (kì 1), 164- 167.