Teaching the topics related to arithmetic and operations in 5th Grade Mathematics oriented to developing the competency of mathematical thinking and argument
Main Article Content
Abstract
Competency development is one of the important tasks in teaching mathematics in primary schools. The article proposes teaching processes to form rules, formulas, calculating processes and specific examples to develop the competency of mathematical thinking and argument through the topics related to arithmetic and operations in arithmetic and operations.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Arithmetic and operations, competency of mathematical thinking and argument, 5th grade mathematics
References
Đỗ, Đ. H. (chủ biên). (2020). Sách giáo khoa Toán lớp 5. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Huỳnh, T. M. H. (2019). Phát triển năng lực suy luận cho học sinh trong dạy học số học toán lớp 3. Tạp chí Thiết bị giáo dục, (8).
Lê, T. B. T. (2019). Phát triển NLTD&LLTH cho học sinh lớp 5 thông qua dạy học số thập phân - các phép tính với số thập phân. Luận văn thạc sĩ khoa học Giáo dục, Trường Đại học Đồng Tháp.
Phạm, Đ. T. (2009). Một số vấn đề suy luận trong môn Toán ở tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Polya, G. (2010). Toán học và những suy luận có lí, Người dịch Hà Sĩ Hồ, Hoàng Chúng, Lê Đình Phi, Nguyễn Hữu Chương, Hồ Thuần. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Trần, N. L. (chủ biên). (2015). Rèn luyện tư duy cho học sinh trong dạy học toán bậc tiểu học. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Trẻ.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Kim Chau Pham, Developing 4th grade students’ mathematical reasoning competencies through teaching Mathematics , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)