Assessing the status of testing and evaluation activities for the in-service training of Dong Thap University through learners’ feedbacks
Main Article Content
Abstract
The article presents the results of the analysis and evaluation of the practice of testing and assessment for the in-service training of Dong Thap University through learners' feedback. The contents analyzed and evaluated include (1) teachers' briefing assessment forms to learners, (2) assessment coverage, (3) use of assessment forms, (4) assessment results report, (5) assessment significance. The analytical results in the article have shown relatively clearly the current practice of testing and assessment, including the advantages for further applications and room for improvements.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Testing, assessment, learners' feedbacks, in-service training, Dong Thap University
References
Đại học Đồng Tháp. (2019). Quy định về công tác đánh giá và quản lý kết quả học tập trong đào tạo theo hệ thống tín chỉ tại Trường Đại học Đồng Tháp.
HRK German Rectors' Conference. (2006). ASEAN University Network Quality - Assurance. Manual for the implementation of the Guidelines.
Lưu, X. M. (2003). Phương pháp luận nghiên cứu khoa học. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nitko, A. J., & Brookhart, S. M. (2007). Educational assessment of students (5th ed.), Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
Nguyễn, B. K. (2011). Phương pháp dạy học môn toán. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, C. K. (2014). Kiểm tra đánh giá trong giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Phạm, X. T. (2007). Lý thuyết đánh giá. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Quality Assurance Agency for Higher Education (QAA). (2006). Code of practice for the assurance of academic quality and standards in higher education - Section 6: Assessment of student.
Trần, B. H. (2006). Đánh giá trong giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Trần, K. Đ. (2011). Sự phát triển các quan điểm giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Van Canh Nguyen, Van Tac Pham, Quoc Tuan Nguyen, Analysis and evaluation of question items: A solution to enhance the quality of multiple-choice test , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)