Duong, H. C., & Le, H. C. T. (2023). Constructing models for training, career practice for students in early teacher training between training institutions and kindling schools. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 3-8. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1040
Tran, D. N. (2023). The current practice of student’ soft skill training at Dong Thap University: From the perspectives of students and lecturers, educational managers. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 9-17. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1041
Nguyen, V. C., Pham, V. T., & Nguyen, Q. T. (2023). Analysis and evaluation of question items: A solution to enhance the quality of multiple-choice test. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 18-28. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1042
Tran, V. M., & Pham, H. M. (2023). Building students’ learning management website to achieve the learning outcomes of Foreign Language and Informatics at Dong Thap University. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 29-37. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1043
Phan, T. H. (2023). Designing experiential-based process of STEM learning situations for solving math questions on area theme for grade 5. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 38-45. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1044
Ha, T. T. L., Vo, T. D., & Nguyen, T. K. (2023). Teaching Mathematics in English: Applying crucial fundamental tools to support primary students . Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 46-55. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1045
Pham, D. L. (2023). Examples of using mathematics to create artistic products for elementary students. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 56-64. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1046
Nguyen, T. T. L., Tran, L. N., & Phan, T. H. (2023). Solving some elementary geometrical problems by Euclidean geometry’s methods . Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 65-71. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1047
Tran, T. N. A., Hoang , T. T. D., Pham , T. M. H., & Tran , T. T. T. (2023). Application of 5E model in Natural Science teaching to develop students’ nature-understanding competence in junior high school. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 72-80. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1048
Pham, N. C. T. (2023). Organizing the contest “Experiencing STEM in Natural Science” for students at Nguyen Tu Secondary School, Cao Linh City, Dong Thap Province. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 81-88. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1049
Danh, T. (2023). Literature review on local education for high school students. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 89-99. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1050
Tran, V. L., Nguyen, C. G., & Duong, V. K. (2023). Realities on livelihood resources of poor households living along Tien River affected by landslide in Tan Binh and Tan Quoi Commune, Thanh Binh District, Dong Thap Province. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 100-108. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1051
Huynh, T. D. T. (2023). Some cultural features manifested in English - Vietnamese proverbs. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 109-120. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1052