Designing experiential-based process of STEM learning situations for solving math questions on area theme for grade 5
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
The article analyzes the experiential-based process of STEM. Accordingly, some learning situations and activities are introduced so that students could find the minimum area for the constant perimeter rectangles. Upon exploration activities, Scratch software, and the hypothetical garden in the schoolyard, students are deemed to develop their competencies in Mathematics, information, technology, and critical thinking. At the same time, the article also suggests strategies to motivate students to compare the optimality and limitations of square, rectangular and circle categories embracing many practical applications and uses. In this way, students are likely to develop a comprehensive competence.
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Từ khóa
Competence, area theme, STEM.
Tài liệu tham khảo
Jolly, A. (2017). STEM by design strategies and activities for Grades 4 - 8, New York: Routledge.
Le, X. Q. (2017). Teaching Technology in STEM-oriented general education. Doctoral Thesis in Education, Hanoi National University of Education.
Ministry of Education and Training (2018). STEM-oriented teaching in high school.
Ministry of Education and Training (2019). Training administrators and teachers on building Educational themes.
Nguyen, T. N. (editor), Phung, V. H., Nguyen, Q. L., & Hoang, P. M. (2017). Design and organize the theme of STEM education for middle and high school students. Publishing House of Ho Chi Minh City University of Pedagogy. Ho Chi Minh.
Nguyen, T. N. (editor), Tang, M. D., Vu, N. T. H., Le, T. B. T. T., & Nguyen, L. H. P. (2018). Instruction for teaching-oriented education. Publishing House of Ho Chi Minh City University of Pedagogy. Ho Chi Minh.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Tran Le Nam, Phan Thi Hiep, Presenting a surface of revolution by using orthonormal projection with the TikZ package , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 5 (2023): Chuyên san Khoa học Tự nhiên (Tiếng Anh)
- Trần Lê nam, Phan Thị Hiệp, Biên tập tài liệu tham khảo trên tệp Microsoft Word với sự hỗ trợ của phần mềm EndNote , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 18 (2016): Phần B - Khoa học Tự nhiên
- Phan Thị Hiệp, Thực hiện các phép toán logic và các phép toán số học theo hệ cơ số g trên phần mềm Microsoft Excel , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 4 (2013): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Nguyen Thi Thanh Loan, Tran Le Nam, Phan Thi Hiep, Solving some elementary geometrical problems by Euclidean geometry’s methods , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 3 (2023): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Anh)
- Phan Thị Hiệp, Đề xuất một số hoạt động giúp học sinh hiểu rõ khái niệm hàng chục và đơn vị trong dạy học Toán 2 , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 13 (2015): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn