Presenting a surface of revolution by using orthonormal projection with the TikZ package
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
Orthonormal projections emerge from subjecting 3-dimensional vectors to orthogonal transformations and projecting them to 2 dimensions. They are not to be confused with the perspective projections, which are more realistic. Orthonormal projections may be thought of a limit of perspective projections at large distances, where large means that the distance of the observer is much larger than the dimensions of the objects that get depicted. The paper will calculate the critical points of light on revolution surfaces. After that, the TikZ library in the LaTeX compiler is used to represent cylinders, cones, and their curves accurately. Thereby, readers can draw most of the figures representing the revolutions in Mathematical subject, at the high school level.
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Từ khóa
orthonormal projections, revolution, figures representing, TikZ, LaTeX
Tài liệu tham khảo
Claudio, B. (2007). “Graphics in LaTeX”, The PracTeX Journal (1), ISSN 1556-6994.
Lamport, L. (1986). “LATEX : a document preparation system”. Addison-Wesley Pub.
Co. ISBN 020115790X. OCLC 12550262.
Manfredo, P. do-Carmo. (2016). Differential Geometry of Curves and Surfaces (Revised and Updated Second Edition). Dover Publications, Inc. Mineola, New York.
Pablo, M. (2017). “LaTeX, Open Source Software, Facilitates the Adoption of Open Access by Authors, Repositories and Journals”. OpenScience. November 2017.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Trần Lê Nam, Huỳnh Phú Sĩ, Thiết kế website quản lí ngân hàng câu hỏi phân hóa đối với môn Toán lớp 12 , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 8 (2023): Chuyên san Khoa học Tự nhiên (Tiếng Việt)
- Trần Lê nam, Phan Thị Hiệp, Biên tập tài liệu tham khảo trên tệp Microsoft Word với sự hỗ trợ của phần mềm EndNote , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 18 (2016): Phần B - Khoa học Tự nhiên
- Phan Thi Hiep, Designing experiential-based process of STEM learning situations for solving math questions on area theme for grade 5 , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 3 (2023): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Anh)
- Phan Thị Hiệp, Thực hiện các phép toán logic và các phép toán số học theo hệ cơ số g trên phần mềm Microsoft Excel , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 4 (2013): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Nguyen Thi Thanh Loan, Tran Le Nam, Phan Thi Hiep, Solving some elementary geometrical problems by Euclidean geometry’s methods , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 3 (2023): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Anh)
- Trần Lê Nam, Phương trình đường trắc địa cực tiểu trên đa tạp với mật độ các đường trắc địa trên mặt phẳng với mật độ tuyến tính , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 2 (2013): Phần B - Khoa học Tự nhiên
- Phan Thị Hiệp, Đề xuất một số hoạt động giúp học sinh hiểu rõ khái niệm hàng chục và đơn vị trong dạy học Toán 2 , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 13 (2015): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Trần Lê Nam, Đa tạp con f-cực tiểu và định lý kiểu Bernstein trong không gian tích G2 x Rn , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 12 (2015): Phần B - Khoa học Tự nhiên