Current teacher development in preschools in Tan Hong District, Dong Thap Province according to professional standards
Main Article Content
Abstract
The development of the preschool teacher workforce in accordance with professional standards is regarded as a regular and urgent task of the education sector, as well as a key factor determining the effectiveness and success of the educational reform process. This study analyzes the current preschool teacher workforce development in Tan Hong District, Dong Thap Province, based on professional standards. It aims to identify strengths and limitations in management practices. The study surveyed 84 administrators and preschool teachers in Tan Hong District. Survey data were collected and processed using a four-point Likert scale. Findings reveal that the overall development of the preschool teacher workforce is assessed at an upper-average level. Notable strengths include teacher review and planning, fostering cooperative relationships within the educational environment, and the implementation of fundamental professional development activities. However, several limitations remain, including insufficient resources for workforce planning, recruitment processes insufficiently aligned with practical competencies, fragmented professional development activities, evaluation practices still largely formalistic, and reward mechanisms failing to provide sustainable motivation for teachers. This study provides empirical evidence to support education managers in formulating feasible measures to enhance preschool teacher workforce development in accordance with professional standards. The findings hold significance for improving the quality of preschool education in Tan Hong District and contribute to the broader process of educational reform in Dong Thap Province.
Keywords
Professional standards, preschool teacher workforce, development, preschool education.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 26/1018/TT- BGDDT ngày 08 tháng 10 năm 2018, Ban hành quy định chuẩn nghề nghiệp đối với giáo viên mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư 52/TT-BGDĐT ngày 31 tháng 12 năm 2020. Ban hành Điều lệ trường mầm non.
Cù, T. T. (2020). Phát triển đội ngũ giáo viên mầm non theo tiếp cận năng lực trong đổi mới giáo dục. Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Đặng, Q. B., Đỗ, Q. A., & Đinh, T. K. T. (2007). Cẩm nang nâng cao năng lực và phẩm chất đội ngũ giáo viên. Hà Nội: NXB Lý luận Chính trị.
Nguyễn, T. M. L., & Nguyễn, T. T. (1998). Tổ chức quản lý nhóm-lớp trẻ trường mầm non. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. Đ., Phạm, M. G., & Nguyễn, V. B. (2014). Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 10, 3-7. https://doi.org/10.52714/dthu.10.10.2014.137.
Phạm, M. H. (1996). Mười năm đổi mới Giáo dục và Đào tạo. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Viện Ngôn ngữ học. (2004). Từ điển Tiếng Việt. NXB Đà Nẵng.
Most read articles by the same author(s)
- Che Linh Bui, Thi Phuong Mai Nguyen, The current managing of information technology applied in teaching at lower secondary schools in Hong Ngu City, Dong Thap Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 03S (2025): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)