Determinants influencing customers’ satisfaction of services at Xeo Quyt ecotourism site, Dong Thap province

Van Dai Thai1, Ngoc Nhu Quynh Dang1
1 Can Tho University

Main Article Content

Abstract

The study applied SERVPERF model and multiple variable regressions to analyze determinants influencing customer satisfaction of services at Xeo Quyt ecotourism site. The data was collected by an interview survey among 150 customers who have visited the site. The regression result indicated that four key factors influencing customer satisfaction, namely: empathy, reliability, tangibility and price. Thereby, it is suggested that Xeo Quyt managerial staff and Dong Thap province should pay more attention to service infrastructure investment, staff’s professional skills and service price for better customer satisfaction.

Article Details

References

[1]. Bitner & Amy R. Hubber (1994), Service Quality: New Directions in Theory and Practice, SAGE Publications, Inc, Washington DC.
[2]. Cronin, J. J., Taylor, S. A. (1992), ”Measuring service quality: A reexamination and extension”, Journal of Marketing, (Vol. 6) , p. 55-68.
[3]. Hair, Jr. F, Anderson, R. E., Tatham, R.L. & Black, W. C. (2006), Multivariate Analysis, Prentical - Hall International, Inc., USA.
[4.]. Kotler P., & Keller, K. L. (2006), Marketing Management, Pearson Prentice Hall, USA.
[5]. Chu Nguyễn Mộng Ngọc và Hoàng Trọng (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, NXB Hồng Đức, Thành phố Hồ Chí Minh.
[6]. Parasuraman, A.V.A. Zeithaml, & Berry, L.L (1998), “SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perception of service quality”, Journal of Retailing, (Vol.64, No.1), pp.12-37.
[7]. Võ Minh Sang (2015), “Giá trị cảm nhận: nhân tố chính tác động đến sự hài lòng của người tiêu dùng đối với CLDV siêu thị: trường hợp nghiên cứu siêu thị Big C Cần Thơ”, Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, (Số 36), tr. 114-122.
[8]. Spreng, R.A. and Mackoy, R.D. (1996), “An empirical examination of a model of perceived service quality and satisfaction”, Journal of Retailing, (Vol. 72, No. 2), pp. 201-14
[9]. Nguyễn Đình Thọ (2011), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh - Thiết kế và thực hiện, NXB Lao động - Xã hội, Thành phố Hồ Chí Minh.