Life value education for 5-grade students at elementary schools in Cao Lanh City, Dong Thap Province

Phuong Anh Nguyen1, Thi Khanh Hao Nguyen1, Thuan Quy Nguyen2
1 Student, Dong Thap University
2 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The article addresses the theoretical framework and realities for life value education to 5-grade students. This educational task meets the needs of parents and students, and also helps develop human personalities in the integration period. Thereon, the article focuses on plans and examplary designs for life value education to 5-grade students at some elementary schools in Cao Lanh City. Life-value education not only contributes to helping students establish themselves, but also train and develop fundamental life values of the world as well as those of modern Vietnamese people rich in national identity – orientation for educating lifestyles and training life skills for students.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (08/2017), “Chỉ thị số 2699/CT về nhiệm vụ chủ yếu năm học 2018 - 2019 của ngành Giáo dục”.
[2]. Nguyễn Thị Mỹ Lộc, Đinh Thị Kim Thoa, Bùi Thị Thúy Hằng (2010), Giáo dục giá trị sống và kỹ năng sống cho học sinh tiểu học - Tài liệu dành cho giáo viên tiểu học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Đào Thị Ngọc Minh (05/2018), “Vận dụng một số hình thức tổ chức hoạt động trải nghiệm cho học sinh trong dạy học giáo dục công dân lớp 7”, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt.
[4]. Huỳnh Văn Sơn (07/2017), “Một số lý luận về Giáo dục giá trị sống và rèn luyện kỹ năng sống cần tuân thủ định hướng áp dụng cho chương trình giáo dục tổng thể”, Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Nai, số 07 - 2017, ISSN 2354-1482.
[5]. Diane Tillman (02-2013), Living Values Activities for Children Age 8-14 (Những giá trị sống dành cho trẻ từ 8 đến 14 tuổi), NXB Trẻ.
[6]. Lê Ngọc Bảo Trâm (2011), Tự nhận thức bản thân của học sinh lớp 4,5 Trường Tiểu học Nguyễn
Bỉnh Khiêm, thành phố Hồ Chí Minh, Luận văn thạc sĩ Tâm lí học, Chuyên ngành Tâm lí học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[7]. UNICEF (1996), “Twelve values (12 giá trị sống)”, http://www.livingvalues.net/reference/ excellence.html