The process of designing the piecing exercise system to develop spatial orientation ability in visual art activities for 5-6 year old children

Thi Minh Trang Vu

Main Article Content

Abstract

Spatial orientation ability plays an important role in preschool children’s entertainment and study activities. Especially in visual art activities, if children have a good ability of spatial orientation, it will improve their product aesthetics. This should start with three-dimensional space and children’s hands – eyes activites. Therefore, the use of piecing exercises - a kind of general visual art exercises – to improve this ability is extremely advantageous. The paper introduces the process of designing the piecing  exercises system to develop spatial orientation ability for 5-6 old children at kindergartens.

Article Details

References

[1]. Hoàng Anh (CB), Đỗ Thị Châu, Nguyễn Thạc (2009), Hoạt động - Giao tiếp - Nhân cách, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[2]. Nguyễn Thị Hòa (2011), Giáo dục học Mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3]. Đỗ Thị Minh Liên (2003), Phương pháp hình thành biểu tượng toán học sơ đẳng cho trẻ mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4]. Lê Thanh Thủy (2013), Phương pháp tổ chức hoạt động tạo hình cho trẻ mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5]. Vũ Thị Minh Trang (2015), Sử dụng bài tập chắp ghép nhằm phát triển khả năng định hướng không gian trong hoạt động tạo hình cho trẻ 5 - 6 tuổi, Luận văn thạc sĩ Khoa học Giáo dục, Đại học Sư phạm Hà Nội, tr. 29.
[6]. Nguyễn Ánh Tuyết, Nguyễn Thị Như Mai (2011), Giáo trình Sự phát triển tâm lí trẻ em lứa tuổi mầm non (Dành cho hệ cao đẳng sư phạm mầm non), NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7]. Xaculina N. P. (Đỗ Thị Minh Liên, Lê Thanh Thủy dịch) (1979), Phương pháp dạy trẻ hoạt động tạo hình và chắp ghép.