Applying Ho Chi Minh’s Thoughts on teacher ethics in teacher training nowadays
Main Article Content
Abstract
Today, reality shows that many things related to teachers’ virtues and ethics are socially worrying. Therefore, teacher ethics must be considered the core element in national education in general and teacher training in particular. The article focuses on analyzing Ho Chi Minh's perspectives on teacher ethics; thereby proposing some solutions to improve the training of teacher ethics in current periods.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Ho Chi Minh thought, teacher ethics, teacher training
References
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2004). Chỉ thị số 40-CT/TƯ của Ban Bí thư Trung ương Đảng về việc “xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục”. Hà Nội, tr. 114 - 115.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 5. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 6. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 9. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 10. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 11. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 12. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 14. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 15. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Most read articles by the same author(s)
- Duc Chien Ngo, Thi Ngoc Nguyen, Thoai Chieu Phan, Factors affecting student’s positive learning and learning outcomes in Danang City , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 6 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)