Solutions to enhance the quality of teaching Informatics practicum at elementary school
Main Article Content
Abstract
Informatics instruction, especially the organizing and managing of practicum periods, is currently of many difficulties. This paper proposes solutions which can help teachers to design teaching plans well in line with class conditions and managing practicum by positive methods for quality improvement. Besides, by means of groupwork, students are trained to work in collaboration, which is one of the basic life skills for them to grow up in modern society.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Informactics, teaching methods, informatics practicum
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự án Việt – Bỉ (2010), Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Trịnh Thanh Hải, Nguyễn Văn Trường, Ngô Thị Tú Quyên (2013), Tài liệu hỗ trợ giáo viên tập sự môn Tin học, Hà Nội.
[4]. Nguyễn Bá Kim, Lê Khắc Thành (2007), Giáo trình phương pháp dạy học đại cương môn Tin học, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Robert J. Marzano, Debra J. Pickering, Jane E. Pollock, Các phương pháp dạy học hiệu quả, Người dịch: Hồng Lạc (2005), NXB Giáo dục.
[6]. Robert J. Marzano, Jana S. Marzano, Debra J. Pickering, Quản lí hiệu quả lớp học Người dịch: Phạm Trần Long (2011), NXB Giáo dục Việt Nam.
[7]. Nguyễn Thị Minh Phượng, Phạm Thị Thúy (2011), Cẩm nang phương pháp sư phạm, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.