Guiding students self-learn ho Chi Minh Ideology subject – Experience of Ba Ria - Vung Tau Teaccher Training College
Main Article Content
Abstract
In general instruction and teaching Ho Chi Minh idealogy subject in particular, self-learning is one of the active teaching methods to help students acquire knowledge most effectively. However, due to its characteristics, it is not easy for students to self-learn this subject, and their common desire is to be guided by teachers. This paper presents current students’self-learning of the concerned subject at Ba Ria-Vung Tau Teacher Training College, and suggests measures for self-learning guidance to improve their learning.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Student, self-learning method, self-learning, Ho Chi Minh idealogy
References
[2]. Lê Khánh Bằng (2001), Phương pháp dạy học và cách học ở đại học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Quyết định số 52/2008/QĐ-BGDĐT ngày 18/9/2008 về Ban hành chương trình các môn Lý luận chính trị trình độ đại học, cao đẳng dùng cho SV khối không chuyên ngành Mác - Lênin, tư tưởng Hồ Chí Minh.
[4]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Giáo trình Tư tưởng Hồ Chí Minh, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[5]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Tài liệu tập huấn “Đổi mới phương pháp giảng dạy và kiểm tra đánh giá môn Giáo dục Chính trị TCCN năm 2014”, Hà Nội, tr.10.
[6]. Trần Bá Hoành (2007), Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa, NXB Đại học Sư phạm.
[7]. Đặng Thành Hưng (2002), Dạy học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[8]. I. F. Kharlamop (1978), Phát huy tính tích cực của học sinh như thế nào, NXB Giáo dục.
[9]. Viện ngôn ngữ học (2001), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.