Measures to managing form-teachers by high school principals of Chau Thanh district, Soc Trang province in the new context

Khanh Vy Ngo

Main Article Content

Abstract

Form-teacher management in high schools is one of the significant measures to targetting the comprehensive education for students. On the current management of form-teachers, this article proposes relevant measures to manage those teacher groups for high school principals in Chau Thanh district, Soc Trang province, as such meeting the requirements of educational reforms in the present context.

Article Details

References

[1]. Ban Chấp hành Trung ương Đảng Cộng sản Việt Nam ( 2012), Kết luận Hội nghị lần thứ 6, khóa XI về Đề án “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo”, Hà Nội.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo ( 2007), Điều lệ trường trung học cơ sở, THPT và các trường phổ thông nhiều cấp học, được ban hành theo Quyết định số 07/2007/QĐ-BGDĐT ngày 02/04/2007 .
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo ( 2012), Triển khai chiến lược phát triển giáo dục 2011-2020, được ban hành kèm theo Quyết định số 711/QĐ-TTg, ngày 16/03/2012, Hà Nội.
[4]. Phùng Đình Mẫn (chủ biên) (2003), Một số vấn đề cơ bản về đổi mới giáo dục phổ thông trong giai đoạn hiện nay, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế.