The reality of developing high school teaching staffs of the Khmers in the Mekong Delta
Main Article Content
Abstract
During the innovation, the country’s education in general and that in the Mekong Delta are continuously developing. This affects deeply the development of teachers of all levels, including those Khmer secondary teachers. In order to enhance effectively the development of this ethnic teaching staff, education authorities should have detailed insights into both their strength and weakness. This is very important for education institutions and authorities of all levels to come up with sound solutions to develop Khmer teachers in upcoming years.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
teaching staff, secondary school, Khmer, Mekong Delta
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009), Thông tư số 30/2009/TT-BGDĐT, ngày 22/10/2009, Ban hành quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên THCS, giáo viên trung học phổ thông.
[3]. Chính phủ nước Cộng hoà xã hội chủ nghĩa Việt Nam (2012), Chiến lược Phát triển giáo dục 2011 - 2020, Ban hành kèm theo Quyết định số 711/QĐ-TTg ngày 13 tháng 6 năm 2012 của Thủ tướng Chính phủ.
[4]. Đảng Cộng sản Việt Nam (2016), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XII, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[5]. Đề án phát triển nguồn nhân lực ngành giáo dục giai đoạn 2012-2020 của các tỉnh ĐBSCL.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Yen Lan Mai, Ngoc Nghiep Nguyen, Realities and measures to building school culture at Soc Trang Teachers’ Training College , Dong Thap University Journal of Science: No. 33 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities