Designing and using assignments of problem-raising in chapter amine, amino acid and protein in grade-12 Chemistry

Quang Vinh Trang

Main Article Content

Abstract

In this paper, we introduce assignments for the chapter: Amine, Amino Acid and Protein of the 12-grade chemistry at high school, based on the divergent, problem-stated approach in order to develop individuals’ logical, creative reasoning in learning and thereby improve the instruction of chemistry subject at high school. These assignments have been tested at Chu Van An high school – Hong Ngu District - Dong Thap Province.

Article Details

References

[1]. I. Ialecne, (1987), Dạy học nêu vấn đề, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2]. Lê Văn Năm (2004), "Sử dụng dạy học phân hoá trong dạy học nêu vấn đề bộ môn hoá học", Tạp chí Giáo dục, (số 101).
[3]. Lê Văn Năm (2005), "Xây dựng các bài tập hoá học theo hướng phân hoá - nêu vấn đề", Tạp chí Giáo dục, (số 123).
[4]. Nguyễn Thị Sửu, Lê Văm Năm, (2009), Phương pháp dạy học hóa học 2, NXB Khoa học và Kĩ thuật, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Bá Kim, Vũ Dương Thụy (1992), Phương pháp dạy học môn toán, NXB Giáo dục, Hà Nội.