Designing and using assignments of problem-raising in chapter amine, amino acid and protein in grade-12 Chemistry
Main Article Content
Abstract
In this paper, we introduce assignments for the chapter: Amine, Amino Acid and Protein of the 12-grade chemistry at high school, based on the divergent, problem-stated approach in order to develop individuals’ logical, creative reasoning in learning and thereby improve the instruction of chemistry subject at high school. These assignments have been tested at Chu Van An high school – Hong Ngu District - Dong Thap Province.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
divergent, problem-stated instruction, amine, amino acid, protein
References
[2]. Lê Văn Năm (2004), "Sử dụng dạy học phân hoá trong dạy học nêu vấn đề bộ môn hoá học", Tạp chí Giáo dục, (số 101).
[3]. Lê Văn Năm (2005), "Xây dựng các bài tập hoá học theo hướng phân hoá - nêu vấn đề", Tạp chí Giáo dục, (số 123).
[4]. Nguyễn Thị Sửu, Lê Văm Năm, (2009), Phương pháp dạy học hóa học 2, NXB Khoa học và Kĩ thuật, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Bá Kim, Vũ Dương Thụy (1992), Phương pháp dạy học môn toán, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Quang Vinh Trang, Thi Suu Nguyen, Van Nam Le, Current situations and measures to develop high schoolers’ problem-solving competency in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities