Factors affecting student’s positive learning and learning outcomes in Danang City

Duc Chien Ngo1,, Thi Ngoc Nguyen1, Thoai Chieu Phan1
1 Faculty of Economics, Danang Architecture University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Through the basic concepts of positive learning and learning outcome, the authors conducted a survey of 343 students in Danang city to assess factors affecting their positive learning and learning outcomes. The SPSS and AMOS software are used for relevant data analysis. The research results show that: (1) facilities, teaching staff, and training programs are statistically significant in affecting positive learning; (2) then, positive learning is significantly affecting learning outcomes.

Article Details

References

Akwa, F., Remeimh, M., & Aljaboubi, Z. (2016). The impact of the use of active learning strategies in the teaching of medical devices the decision to collect the students of the fourth level biomedical engineering at the University of Science & Technology. Arab Journal of quality assurance in higher education - Yemen, 9(42), 3-16.
Al-mehsin, S. A., & Abdul-Aziz, P. S. (2017). The Effectiveness of a Training Program Based on Active Learning Strategies and its Relationship to Reading Comprehension in both Critical and Creative Levels. Research on Humanities and Social Sciences, 7(2), 96-104.
Boniwell, I., Osin, E. N., & Martinez, C. (2016). Teaching happiness at school: non-randomised controlled mixed-methods feasibility study on the effectiveness of personal well-being lessons. Journal of Positive Psychology, 11(1), 85-98. https://doi.org/10.1080/17439760.2015.1025422
Conoley, C. W., Conoley, J. C., Spaventa-Vancil, K. Z., & Lee, A. N. (2014). Positive psychology in schools: Good ideas are never enough. In M. J. Furlong, R. Gilman, & E. S. Huebner (Eds.), Handbook of Positive Psychology in Schools (Educational Psychology Handbook Series) (2nd ed.). New York: Routledge.
Gabdrakhmanova, R. G., Garnaeva, G. I., Nefediev, L. A., & Khuziakhmetov, A. N. (2019). Factors Affecting the Quality of Learning Outcome in a Higher Educational Institution. Proceedings IFTE-2019 (International Forum on Teacher Education), 927-936, doi:10.3897/ap.1.e0881
Halliday, A. J., Kern, M. L., Garrett, D. K., & Turnbull, D. A. (2019). Understanding Factors Affecting Positive Education in Practice: an Australian Case Study. Contemporary School Psychology. https://doi.org/10.1007/s40688-019-00229-0
Hoàng, T., & Chu, N. M. N. (2008a). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS tập 1. NXB Hồng Đức.
Hoàng, T., & Chu, N. M. N. (2008b). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS tập 2. NXB Hồng Đức.
Hofman, H., Wright, P., Lê, T. H., & Nguyễn, H. C. (biên dịch). (2005), Học tích cực - Bước tiếp theo để tăng cường giáo dục y khoa tại Việt Nam, Dự án Việt Nam - Hà Lan: Tăng cường giảng dạy hướng cộng đồng trong tám trường đại học Y Việt Nam.
Kern, M. L., Park, N., Peterson, C., & Romer, D. (2017). The positive perspective on youth development. In D. Romer, D. L. Evans, E. B., Foa, R. E. Gur, H. Hendin, C. P. O'Brien, et al. (Eds.), Treating and Preventing Adolescent Mental Disorders: What we know and what we don’t know (2nd, 543-567): Oxford University Press.
Thái, D. T. (2003). Phát huy tính tích cực hoạt động nhận thức của người học. Tạp chí Giáo dục, 48, 13-16.
Vũ, T. T. M. (2011). Tính tích cực học tập của học viên cao học: Tác động của các yếu tố cá nhân và các yếu tố môi trường đào tạo . Luận văn thạc sỹ Xã hội học. Hà Nội.