Solutions for local product exploitation in An Giang tourism development

Van Hieu Le1, Thanh Xuan Duong2,
1 Can Tho University
2 Tay Do University

Main Article Content

Abstract

Tourism development associated with local products has been implemented and expanded over the past years in many localities throughout the country, especially those in the Mekong Delta. An Giang is one of the provinces with many unique local products, contributing to diversify tourist products of the province in particular and the Mekong Delta in general. However, An Giang tourism industry has yet to maximally exploit the quality and efficiency of these local products. Therefore, this research is to evaluate potentials and propose solutions contributing to efficiently exploiting local products for tourism development in An Giang province.

Article Details

References

[1]. Mỹ Ái, Mai Hương (2015), “Trái cây đặc sản vùng Bảy Núi”, http://www.baoangiang.com.vn/Chuyen-muc-khac/Trong-tinh/Trai-cay-ac-san-vung-Bay-Nui.html.
[2]. Ngô Chuẩn (2017), “Tạo kênh kết nối cho sản vật An Giang”, http://baoangiang.com.vn/tao-kenh-ket-noi-cho-san-vat-an-giang-a133188.html.
[3]. Trúc Giang (2016), “Du lịch sẽ là ngành kinh tế mũi nhọn của An Giang”, http://www.vietnamtourism.com/index.php/news/items/17921.
[4]. Phương Nghi (2016), “Du lịch làng nghề Giang, tiềm năng còn bỏ ngỏ”, http://nongnghiep.vn/du-lich-lang-nghe-an-giang-tiem-nang-con-bo-ngo-post176029.html.
[5]. Nguyễn Thị Sơn, Nguyễn Phú Thắng (2014), “Tiềm năng phát triển du lịch nông nghiệp tỉnh An Giang”, Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 63/2014, tr. 82-90.
[6]. Ủy ban nhân dân tỉnh An Giang (2014), “Quyết định về việc phê duyệt quy hoạch tổng thể phát triển ngành du lịch tỉnh An Giang từ năm 2014 đến năm 2020 và tầm nhìn đến năm 2030”, https://thuvienphapluat.vn/van-ban/Van-hoa-Xa-hoi/Quyet-dinh-1008-QD-UBND-phat-trien-du-lich-An-Giang-tu-2014-den-2020-tam-nhin-2030-238119.aspx.