Một số hình thức tổ chức bồi dưỡng năng lực hoạt động giáo dục ở trường phổ thông cho sinh viên sư phạm
Main Article Content
Abstract
Educational activities in schools are organized in various forms. Among those, the activities such as clubs, games, contests, field trips, exchanging meetings are the effective ones. Each requires specific ways and techniques with the aim of completing educational missions. Hence, it can be clearly seen that the efficiency of fostering competences of organizing educational activities for students of education is directly proportional to the lecturers’ proficiency in using and integrating techniques as well as brining into play the forms of educational activities skillfully and scientifically.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Nguyễn Ngọc Quỳnh Dao, Nguyễn Tuấn Phương, Chu Thị Minh Tâm (2006), Thực hành tổ chức các HĐGD ngoài giờ lên lớp, NXB Giáo dục.
[2]. Đặng Vũ Hoạt (1998), HĐGD ngoài giờ lên lớp ở trường trung học cơ sở, NXB Giáo dục.
[3]. Phạm Thị Minh Hạnh (2007), To chức dạy học môn HĐGD ngoài giơ lên lớp ơ trường cao đẳng sư phạm, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Phùng Đình Mẫn, Trần Văn Hiếu, Thiều Thị Hường (2005), Tổ chức HĐGD ngoài giờ lên lớp ở trường trung học phổ thông, NXB Giáo dục.
[5]. Nguyễn Dục Quang, Ngô Quang Quế (2007), Giáo trình HĐGD ngoài giờ lên lớp, NXB Đại học Sư phạm. [6]. Hà Nhật Thăng (1998), Thực hành tổ chức HĐGD, NXB Giáo dục.
[2]. Đặng Vũ Hoạt (1998), HĐGD ngoài giờ lên lớp ở trường trung học cơ sở, NXB Giáo dục.
[3]. Phạm Thị Minh Hạnh (2007), To chức dạy học môn HĐGD ngoài giơ lên lớp ơ trường cao đẳng sư phạm, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Phùng Đình Mẫn, Trần Văn Hiếu, Thiều Thị Hường (2005), Tổ chức HĐGD ngoài giờ lên lớp ở trường trung học phổ thông, NXB Giáo dục.
[5]. Nguyễn Dục Quang, Ngô Quang Quế (2007), Giáo trình HĐGD ngoài giờ lên lớp, NXB Đại học Sư phạm. [6]. Hà Nhật Thăng (1998), Thực hành tổ chức HĐGD, NXB Giáo dục.