Teaching the triangle topic to grade 7 students in English by the module CLIL approach
Main Article Content
Abstract
In this paper, we present an overview of CLIL and propose 6 principles for designing Mathematics lesson plans in English. Thereby, a process is proposed to design teaching plans of Mathematics lessons in English with triangle topic illustrations for grade 7 students in Go Cong Dong District, Tien Giang Province, which likely contributes to teaching Mathematics in English successfully.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Module CLIL, teaching Mathematics in English, triangle
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Quyết định số 2658/QĐ-BGDĐT ngày 23/7/2018 về việc Ban hành kế hoạch triển khai Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017-2025.
Chu, T. H. (2018a). Phát triển năng lực dạy học môn Toán bằng tiếng Anh cho giáo viên Toán trung học phổ thông. Luận án tiến sĩ khoa học giáo dục. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
Chu, T. H. (2018b). Vai trò của giáo viên trong việc dạy học tích hợp nội dung và ngôn ngữ. Tạp chí Giáo dục, 1(423), 27-31.
Đào, T. H. H. (2014). Dạy học Hóa học bằng tiếng Anh theo định hướng tích hợp nội dung và ngôn ngữ. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 1(54), 29-39.
Nguyễn, B. K. (2012). Phương pháp luận khoa học lĩnh vực lí luận và phương pháp dạy học bộ môn Toán. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, T. H. (2016). Dạy học Toán song ngữ Anh-Việt theo định hướng tích hợp nội dung và ngôn ngữ. Luận văn thạc sĩ khoa học giáo dục. Trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội, Hà Nội.
Tôn, T. (Chủ biên). (2015a). Sách giáo khoa Toán lớp 7 (Quyển 1). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Tôn, T. (Chủ biên). (2015b). Sách giáo khoa Toán song ngữ Việt - Anh lớp 7 (Quyển 1). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Thủ tướng Chính phủ. (2017). Quyết định số 2080/QĐ-TTg ngày 22/12/2017 về Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017-2025.
Most read articles by the same author(s)
- Van Dung Nguyen, Thi Tuyet Trinh Nguyen, On the metric generated by the quasi partial metric , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 2 (2023): Natural Sciences Issue (Vietnamese)
- Van Dung Nguyen, Thi Truc Linh Nguyen, The generalized ciric contraction condition in b-metric spaces , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 2 (2022): Natural Sciences Issue (Vietnamese)
- Van Dung Nguyen, Trung Hieu Nguyen, Duc Thinh Vo, Công bố khoa học của Trường Đại học Đồng Tháp giai đoạn 2003-2013 và đề xuất một số định hướng , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Mai Tham Pham, Thi Le Hang Vo, Van Dung Nguyen, On the hyperstability of the Drygas functional equations , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 3 (2021): Natural Sciences Issue (Vietnamese)
- Phu Quy Nguyen, Van Dung Nguyen, On hyperstability of generalized linear equations in several variables in quasi-normed spaces , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 5 (2020): Natural Sciences Issue (English)