Teaching “Numbers and Calculations” competence
to grade 2 students
Main Article Content
Abstract
Under the 2018 General Education Program about Maths, the development of mathematical competence includes the ability to reason mathematically, to use mathematical tools, mathematical communication, collaboration, mathematical modeling, and mathematical problem-solving capacity. In these regards, the article presents the steps to design lessons in the direction of developing mathematical competence and illustrates a lecture on calculus in Math 2, thereby confirming the effectiveness of the proposed approach.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Capacity, lesson design, mathematical competence, official Letter 2345, primary school
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018b). Chương trình Giáo dục Phổ thông môn Toán, ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Công văn số 2345/BGDĐT-GDTH V/v hướng dẫn xây dựng kế hoạch giáo dục của nhà trường cấp tiểu học. Hà Nội.
Trần Nam Dũng và Khúc Thành Chính. (2021). Toán 2, Chân trời sáng tạo. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.