Environmental education for 5-6 aged children through experiential activities
Main Article Content
Abstract
Environmental education is essentially documented for preschool children in general and the 5-6 years old in particular through experiential activities. These activities aim to help children interact directly in the environment to accumulate knowledge, skills and form positive attitudes towards the environment. They create children's interest in environmental issues, forming the ability to solve appropriate tasks when directly participating in environmental protection activities. Thereby, children's qualities and abilities are also developed and perfected. The article suggests a number of experiential activities to educate environmental education for 5-6 aged preschoolers through daily activities, thereby proposing some measures to improve the effectiveness of this educational task.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Environmental education, experiential activities, children aged 5-6
References
Hoàng Thị Phương. (2014). Giáo trình Giáo dục môi trường cho trẻ mầm non. Hà Nội: NXB Đại học sư phạm.
Hoàng Thị Phương (Chủ biên), Lã Thị Bắc Lý, Bùi Thị Lâm, Nguyễn Mạnh Tuấn, Nguyễn Thị Mỹ Dung,Vũ Thanh Vân. (2018). Tổ chức hoạt động giáo dục theo hướng trải nghiệm cho trẻ ở trường mầm non. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Lê Thị Kim Anh. (2020). Giáo dục hành vi bảo vệ môi trường cho trẻ mẫu giáo 4-5 tuổi qua trải nghiệm. Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Lê Thị Kim Anh. (2021). Quản lí hoạt động giáo dục bảo vệ môi trường cho trẻ mẫu giáo ở Trường Thực hành sư phạm mầm non Hoa Hồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 10(6), 77-84.
Lương Thị Bình, Nguyễn Thị Cẩm Bích, Nguyễn Thị Quyên, Phan Ngọc Anh, Chu Hồng Nhung. (2013). Hướng dẫn thực hiện hoạt động giáo dục bảo vệ môi trường cho trẻ mầm non - Tài liệu dành cho giáo viên mầm non và cha mẹ. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Ánh Tuyết (chủ biên). (2014). Tâm lí học trẻ em lứa tuổi mầm non. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.