Some measures to manage ethical education activities for middle school students in Cho Moi district,  An Giang province

Thi Bich Tuyen Le1, Thi Sang Lam2, Minh Tri Luong3,
1 Postgraduate, Dong Thap University
2 Bac Lieu Department of Education and Training
3 Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

President Ho Chi Minh once taught: “Ethics is the root of revolutionaries and comprehensive human development that schools are responsible for training … Therefore, well-conducted moral education will be the basis for improving comprehensive education quality”. With this in mind for improvement, the author clarifies: (1) The concept of “Ethical education for secondary school students”, “Management of educational activities”, and “Ethics of Secondary School Students”; (2) Current status of managing student moral education activities in secondary schools in Cho Moi district, An Giang province; and (3) Measures for managing student moral education activities in secondary schools locally.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15/9/2020 về ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Đảng cộng sản Việt Nam. (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần XIII. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Hà Nhật Thăng. (2007). Giáo trình đạo đức và giáo dục đạo đức. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Hồ Chí Minh. (1983). Về đạo đức. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Nguyễn Văn Đệ (chủ biên) và Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình Phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần Hậu Kiểm và Đoàn Đức Hiếu. (2004). Hệ thống phạm trù đạo đức và giáo dục đạo đức cho sinh viên. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Trần Kiểm và Nguyễn Xuân Thức. (2015). Đại cương khoa học quản lý và quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.