Measures to managing experience activities under the 2018 General Education Program in primary schools in Hong Ngu district, Dong Thap province

Minh Tuan Nguyen1,2, , Van Chuong Tran3
1 Long Thuan 3 Primary School
2 Postgraduate, Dong Thap University
3 Phu Yen University

Main Article Content

Abstract

This study was conducted on 112 administrators and teachers of primary schools in Hong Ngu district, Dong Thap province, reflecting the current situation of managing experiential activities for primary school students according to the Education Program General Education 2018. The research results are the basis for proposing a number of management measures to contributively improving experiential activities for students of primary schools in Hong Ngu district, Dong Thap province according to the Program General Education 2018, in the current context of educational innovation.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ban hành Chương trình giáo dục phổ thông- Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiêp.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Công văn số 1292/BGDĐT ngày 29/3/2016 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về nhân rộng mô hình tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo.
Bùi Ngọc Diệp. (2015). Hình thức tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông. NXB Giáo dục Việt Nam.
Lê Huy Hoàng. (2015). Một số vấn đề về hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong chương trình giáo dục phổ thông mới. NXB Đại học Sư phạm.
Hoàng Phê. (2022). Từ điển Tiếng Việt. NXB Hồng Đức.