Current situation and measures to build school culture in primary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city

Thi Truc Linh Le1,
1 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

School culture is an important factor in education, serving as school development motivation and objectives. Building school culture is the responsibility of the principal and the school members. School culture is built on relationships among people, nature and landscapes. On top of that is the relationship between teachers and students. The article focuses on the current situation of school culture and proposes some measures to build school culture in primary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city as essential contributions to quality improvement of education.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Điều lệ trường tiểu học ban hành kèm theo Thông tư số 28/2020/TT-BGDĐT ngày 04 tháng 9 năm 2020 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Lê Hiển Dương. (2009). Định hướng xây dựng và phát triển văn hóa trường đại học trong thời kì hội nhập. Kỉ yếu Hội thảo khoa học “Văn hóa học đường - Lí luận và thực tiễn”. Hội Khoa học Tâm lí - Giáo dục Việt Nam, Hà Nội, 88- 94.
Nguyễn Công Khanh. (2009). Chuyên đề văn hóa nhà trường, Tài liệu bồi dưỡng Hiệu trưởng các trường phổ thông Việt Nam. Hà Nội.
Nguyễn Khắc Hùng. (2012). Giáo dục văn hóa học đường - Yếu tố quan trọng rèn luyện kĩ năng sống cho học sinh, sinh viên. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 81, 43-44.
Nguyễn Vũ Bích Hiền (Chủ biên), Nguyễn Thị Minh Nguyệt và Nguyễn Xuân Thanh. (2022). Giáo trình văn hóa tổ chức (Vận dụng vào phân tích văn hoá nhà trường), xuất bản lần thứ 2. NXB Đại học Sư phạm.
Phạm Quang Huân. (2007). Văn hoá tổ chức, hình thái cốt lõi của văn hoá nhà trường. Báo cáo khoa học đăng trên Kỉ yếu Hội thảo Văn hoá học đường. Viện Nghiên cứu Sư phạm, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Thủ tướng Chính phủ. (2018). Quyết định số 1299/QĐ-TTg về việc Phê duyệt Đề án “Xây dựng văn hóa ứng xử trong trường học giai đoạn 2018-2025".