Current situation and measures to build school culture in lower secondary schools in Cho Gao district, Tien Giang province
Main Article Content
Abstract
School culture directly impacts education quality. Building a good school culture is an important solution to quality enhancement. In reality, school culture contains both positive and negative impacts. A positive school culture is essential to well perform the central political task of producing citizens of good talent, moral, autonomy and making active contributions to the cause of building and protecting the fatherland. This article proposes 6 solutions to build school culture in lower secondary schools in Cho Gao district, Tien Giang province.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Building school culture, building secondary school culture, school culture.
References
Đặng Văn Minh. (2009). Văn hóa và văn hóa học đường. Kỷ yếu Hội thảo khoa học Văn hóa học đường - lí luận và thực tiễn. Hà Nội: Hội Khoa học Tâm lý – Giáo dục Việt Nam.
Lê Thị Ngọc Thúy. (2014). Xây dựng văn hóa nhà trường phổ thông - lý thuyết và thực hành, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê Thị Ngọc Thuý. (2019). Quản lý văn hóa nhà trường phổ thông. NXB ĐH Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn Hữu Nguyên. (2009). Những biểu hiện tiêu cực của văn hóa học đường ngày nay, nguyên nhân, hệ quả và khả năng khắc phục, Kỷ yếu Hội thảo khoa học “Văn hóa học đường - lí luận và thực tiễn, Hội khoa học Tâm lý - Giáo dục Việt Nam.
Phạm Minh Hạc. (2012). Xây dựng văn hóa học đường phải là mối quan tâm của mọi nhà trường. Tạp chí Tuyên giáo, Hà Nội.
Phạm Minh Hạc. (2013). Giáo dục giá trị xây dựng văn hóa học đường, Tạp chí Đại học Sài Gòn, số 17.