Developing teaching staffs among colleges in Bac Lieu province based on professional-title standards
Main Article Content
Abstract
Developing teaching staff is an important and ongoing task for universities and colleges. Recently, colleges in Bac Lieu province have implemented various measures for improvement in this issue. However, the professional standardized-based approach still faces some challenges such as not timely appointment and ranking of professional titles, inadequacies in quantity and occupational structure, and the low quality of the faculty. Additionally, limitations are observed in the pedagogical skills and socio-professional capabilities of the lecturers. This study surveyed opinions from 34 administrative officials and 86 lecturers from three colleges in Bac Lieu province. The aim was to elucidate the current status of teaching staff development in colleges based on professional-title standards in the region. The research results serve as a foundation for proposing appropriate measures to develop the faculty, contributing to the enhancement of the quality of teacher development in colleges in Bac Lieu province.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Professional-title, teacher, teaching staff development.
References
Bộ Lao động, Thương binh và xã hội. (2023). Thông tư 07/2023/TT-BLĐTBXH ngày 28/8/2023, Quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp; xếp lương, thăng hạng chức danh nghề nghiệp viên chức chuyên ngành giáo dục nghề nghiệp.
Cao Thị Nga. (2020). Phát triển đội ngũ giảng viên trường cao đẳng kỹ thuật và công nghệ tỉnh Hà Giang theo chuẩn nghề nghiệp. Luận văn Thạc sĩ Khoa học giáo dục, Đại học Thái Nguyên.
Hoàng Minh Cương. (2018). Phát triển đội ngũ giảng viên các trường cao đẳng vùng Tây Nguyên theo tiếp cận năng lực. Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.
Nguyễn Mỹ Loan. (2014). Quản lý phát triển đội ngũ giảng viên trường cao đẳng nghề đáp ứng nhu cầu đào tạo nhân lực vùng Đồng bằng sông Cửu Long. Luận án Tiến sỹ Quản lý Giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Nguyễn Văn Lâm. (2015). Phát triển đội ngũ giảng viên các trường cao đẳng Giao thông vận tải thời kỳ Công nghiệp hóa - Hiện đại hóa và hội nhập Quốc tế. Luận án Tiến sỹ Quản lý Giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Nguyễn Xuân Thành. (2019). Phát triển đội ngũ giáo viên các trường dạy nghề tỉnh Phú Thọ theo chuẩn nghề nghiệp. Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Đại học Thái Nguyên.
Nguyễn Đăng Lăng. (2020). Phát triển đội ngũ giảng viên các trường cao đẳng vùng Đồng bằng sông hồng trong bối cảnh đổi mới giáo dục nghề nghiệp. Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.