Designing experiential activities towards local culture for 5-6 year old children at kindergarten in Cao Lanh city, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
Local contexts are very diverse, rich in the real life of preschool children. Without exploration, local contexts will continue naturally and objectively, regardless of the content or educational program of any preschool. However, from an educator's perspective, analyzing, exploiting and relying on local contexts to design experiential activities for preschool children to learn about local culture will contribute to improving effectiveness. Children's cognitive development and solving educational tasks are "by the children, for the children and based on the children" according to the perspective of the current Preschool Education Program. This article shares the meaning and importance of letting preschool children participate in experiential activities and provide guidelines to design experiential activities towards local culture for preschool children. 5-6 year olds in Cao Lanh city, Dong Thap province. This approach is to help children improve their understanding of culture, people, specialties, traditional festivals and local cultural features of Dong Thap. Thereb, it educates children about the good living values of their homeland and country, forming love for their homeland through the process of exploring and experiencing in the local cultural space.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Experience, design activities, local culture, 5-6 year old children.
References
Ban Chấp hành Đảng bộ Tỉnh khoá XI. (2021). Nghị quyết số 06-NQ/TU của Ban Chấp hành Đảng bộ Tỉnh khoá XI về xây dựng văn hoá và con người Đồng Tháp nghĩa tình, năng động, sáng tạo.
Hoàng, P. (2021). Từ điển tiếng Việt. NXB Hồng Đức.
Huỳnh, K. V. (2018). Hoạt động trải nghiệm trong giáo dục cho trẻ mầm non. Cổng thông tin điện tử Sở Giáo dục và Đào tạo tỉnh Đồng Tháp. Truy cập từ
https://dongthap.edu.vn/cau-chuyen-giao-duc/hoat-dong-trai-nghiem-trong-giao-duc-cho-tre-mam-non.html.
Nguyễn, T. D. & cs. (2022). Biện pháp giáo dục văn hóa địa phương cho trẻ mầm non. Chuyên san Khoa học giáo dục Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế, Số, 2(62), 174-182.
Thành Nhơn. (2023). Xây dựng văn hóa, con người Đồng Tháp “nghĩa tình, năng động, sáng tạo. Cổng thông tin điện tử Đồng Tháp. Truy cập từ https://dongthap.gov.vn/chi-tiet-bai-viet/-/asset_publisher/1mOzUrGkrdAE/content/id/14234954.
UNESCO. (2009). Khung Thống kê Văn hóa 2009 (FCS). Viện Thống kê UNESCO. Truy cập từ https://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/unesco-framework-for-cultural-statistics-2009-vi.pdf.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Kim Anh Le, Managing the educational activities of environmental protection for childrent at Hoa Hong Kindergarten teaching practice school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 6 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)