Fragmentation technique in novels by Nguyen Ngoc Tu

Hoang Tinh Tran1, Thanh Thao Bui1,
1 School of Social Sciences and Humanities, Can Tho University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

After more than 20 years of writing with a constant consciousness of artistic innovation, Nguyen Ngoc Tu has affirmed her important position in the contemporary literature of Vietnam. Venturing into the novel genre, Nguyen Ngoc Tu has showcased many new shades from her artistic concepts to writing techniques. Applying the postmodern theory to investigating novels by writers, especially examining the aspect of fragmentation technique, has contributed to explaining the uniqueness and richness of the works. This article focuses on studying three elements: plot fragmentation, character fragmentation, and spatial fragmentation.

Article Details

References

Bùi, T. T., & Huỳnh, V. Đ. (2023). Kỷ yếu Hội thảo Khoa học Xã hội và Nhân văn lần thứ I (Tập 1). Cần Thơ: NXB Đại học Cần Thơ.
Đào, T. A. & cs. (Sưu tầm và biên soạn). (2003). Văn học hậu hiện đại thế giới - Những vấn đề lý thuyết. Hà Nội: NXB Hội nhà văn - Trung tâm văn hoá ngôn ngữ Đông Tây.
Lê, B. H. & cs. (2000). Từ điển thuật ngữ văn học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê, H. B. (2019). Văn học hậu hiện đại. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Tổng hợp thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn, H. T. A. (2012). Không gian mảnh vỡ trong tiểu thuyết Thành phố quốc tế của Don Delillo. Tạp chí Khoa học Đại học Huế, 72A (3), 19 - 25.
Nguyễn, T. (2013). Văn học hậu hiện đại - Diễn giải và tiếp nhận. Hà Nội: NXB Văn học.
Nguyễn, T. L. A. (2018). Nhân vật mang dấu ấn hậu hiện đại trong tiểu thuyết Việt Nam. Đại học Quốc gia Hà Nội, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Việt Nam.
Phạm, T. A. (2020). Yếu tố phân mảnh trong tiểu thuyết Ruồng bỏ của John Maxwell Coetzee. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Vinh, 49 (4B), 11-20.
Phương, L. (2011). Lý thuyết văn học hậu hiện đại. Hà Nội: NXB Đại học Sư Phạm Hà Nội.
Trần, Đ. S. (2017). Dẫn luận thi pháp học văn học. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm.