Methods to train 3rd graders’ paragraph writing skills under the argumentation theory

Thi Que Hoang1, Thi Thuy Nga Tran2, , Nguyen Huu Nhan Tran2, Thi Cam Nhung Huynh2
1 Faculty of Primary and Pre-School Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Student, Faculty of Primary and Pre-School Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

A paragraph is a part of a complete text. Paragraphs have many different types of structures. In the Vietnamese language education program, training 3rd graders in paragraph writing skills primarily forms and develops writing skills, creating a foundation for students to create texts in many different styles when studying in the upper grades. Paragraphs completed by 3rd graders after each Vietnamese language lesson must ensure the requirements of clear and coherent expression according to a certain argument (i.e., a structure). Applying the argument theory to guide 3rd graders in writing paragraphs is a new approach to promoting the development of general qualities and language abilities of students. This article presents some content about paragraphs, arguments and argument types in paragraphs, and measures to practice paragraph writing skills for 3rd graders in the argument style.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (Ban hànhkèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo). Hà Nội: Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Bùi, M. T., & Nguyễn, Q. N. (2003). Tiếng Việt thực hành. NXB Đại học Sư phạm.
Đỗ, T. K. L. (2005). Giáo trình ngữ dụng học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc Gia.
Đỗ, H. C. (2009). Đại cương ngôn ngữ học, tập 2, Ngữ dụng học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, Đ. D. (2000). Ngữ dụng học, tập 1. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. L. K. (2008). Ngữ pháp văn bản và luyện tập làm văn. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. K. & cs. (2022a). Sách giáo viên Tiếng Việt 3 (tập 1) - Chân trời sáng tạo. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. K. & cs. (2022b). Sách giáo khoa Tiếng Việt 3 (tập 2)- Chân trời sáng tạo. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phan, M. C. (2002). Ngôn ngữ học trong văn bản. Tủ sách Đại học Vinh.
Phan, M. C. (2008). Lý thuyết và thực hành văn bản Tiếng Việt. Hà Nội: NXB Đại học Quốc Gia.