Methods to train 3rd graders’ paragraph writing skills under the argumentation theory
Main Article Content
Abstract
A paragraph is a part of a complete text. Paragraphs have many different types of structures. In the Vietnamese language education program, training 3rd graders in paragraph writing skills primarily forms and develops writing skills, creating a foundation for students to create texts in many different styles when studying in the upper grades. Paragraphs completed by 3rd graders after each Vietnamese language lesson must ensure the requirements of clear and coherent expression according to a certain argument (i.e., a structure). Applying the argument theory to guide 3rd graders in writing paragraphs is a new approach to promoting the development of general qualities and language abilities of students. This article presents some content about paragraphs, arguments and argument types in paragraphs, and measures to practice paragraph writing skills for 3rd graders in the argument style.
Keywords
Argumentative style, grade 3, practice writing skills, skills, students, write paragraphs.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bùi, M. T., & Nguyễn, Q. N. (2003). Tiếng Việt thực hành. NXB Đại học Sư phạm.
Đỗ, T. K. L. (2005). Giáo trình ngữ dụng học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc Gia.
Đỗ, H. C. (2009). Đại cương ngôn ngữ học, tập 2, Ngữ dụng học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, Đ. D. (2000). Ngữ dụng học, tập 1. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. L. K. (2008). Ngữ pháp văn bản và luyện tập làm văn. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. K. & cs. (2022a). Sách giáo viên Tiếng Việt 3 (tập 1) - Chân trời sáng tạo. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. K. & cs. (2022b). Sách giáo khoa Tiếng Việt 3 (tập 2)- Chân trời sáng tạo. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phan, M. C. (2002). Ngôn ngữ học trong văn bản. Tủ sách Đại học Vinh.
Phan, M. C. (2008). Lý thuyết và thực hành văn bản Tiếng Việt. Hà Nội: NXB Đại học Quốc Gia.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Que Hoang, Measures to improve Vietnamese text reading skills for Primary Education students, Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 4 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)