The current situation of developing primary school management staff in Can Duoc district, Long An province

Cong Khanh Tran1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Long Trạch Primary School, Long An province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article examined the current status of developing the management staff in primary schools in Can Duoc district, Long An province. A questionnaire survey was joined by leaders, specialists of the Department of Education and Training, school management staff, teachers of 11 primary schools in Can Duoc district. The data on a 4-level scale was calculated for the average score; standard deviation and ranking. The findings indicate that, although the development of management staff in primary schools in Can Duoc District, Long An Province has received attention from educational management agencies and schools, leading to improvements in staff quality, limitations prevail. These findings serve as a practical basis for proposing measures to further develop the management task in this area to meet the requirements in terms of quantity, structure, professional competence, and quality, ensuring effective educational management and the successful implementation of the 2018 General Education Program in the coming years.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2004). Chỉ thị số 40/2004/CT-TW ngày 15/06/2004 về việc xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục.
Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 28/2020/TT-BGDĐT ngày 04/9/2020 về Ban hành Điều lệ trường tiểu học.
Hoàng, P. (1988). Từ điển Tiếng Việt. NXB Khoa học xã hội.
Nguyễn, V. D. (2021). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường tiểu học đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Luận văn Thạc sĩ, Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.
Phạm, M. G., & cs. (2019). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường trung học phổ thông vùng đồng bằng sông Cửu Long đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Hà Nội: NXB Thông tin và truyền thông.
Quốc hội. (2019). Luật số 43/2019/QH14 ngày 14/6/2019 , Luật Giáo dục.