Building school culture in kindergartens in Long Phu district, Soc Trang province
Main Article Content
Abstract
Building kindergarten culture is the process of performing effective care, teaching and personality education activities for children, while forming civilized, historical and friendly standards of behavior. Through a questionnaire survey among 30 managers and 100 teachers in kindergartens in Long Phu district, Soc Trang province, we analyzed and evaluated the task of building school culture in kindergartens in Long Phu district. The results showed that this task has achieved significant results, with many positive changes, contributing significantly to improving the quality of education in the locality. However, it also indicated that there are still some limitations that have not been promptly overcome. Accordingly, we propose measures to build school culture in preschools in Long Phu district, Soc Trang province in the current context for the improvement on education and the aforementioned task in particular.
Keywords
Building school culture, culture, kindergarten, school culture
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References

Đỗ, T. S. (2016). Phát triển năng lực nhà giáo trong xây dựng văn hóa nhà trường. Tạp chí quản lí giáo dục, số 83.

Hồ, B. T.. (2009). Bàn về xây dựng văn hóa học đường. Kỷ yếu Hội thảo khoa học “Văn hóa học đường - lý luận và thực tiễn”, Hội khoa học Tâm lý - Giáo dục Việt Nam.

Hồ Chí Minh: Toàn tập, 2011, tập 3. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia Sự thật, Hà Nội.

Lê, T. T. L. (2023). Thực trạng và biện pháp xây dựng văn hóa nhà trường ở các trường tiểu học quận Ninh Kiều, thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 190-200. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1194.


Nguyễn, T. M. L. (2009). Quản lý, hiệu trưởng nhà trường thế kỷ XXI. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.

Nguyễn, V. B. H. (chủ biên), Nguyễn, T. M. N., & Nguyễn, X. T. (2017). Giáo trình văn hóa tổ chức vận dụng vào phân tích văn hóa nhà trường. Hà Nội: NXB Đại học sư phạm.

Nguyễn, H. M. Đ., & Huỳnh, M. T. (2024). Thực trạng quản lý xây dựng văn hoá nhà trường ở các trường tiểu học thành phố Sa Đéc, tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 167-174. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1311.


Phạm, Q. H. (2009). Kỷ yếu Hội thảo khoa học “Văn hóa học đường - lí luận và thực tiễn”. Hội Khoa học Tâm Lý - Giáo dục Việt Nam.

Thủ tướng Chính phủ. (2022). Chỉ thị số 08/CT-TTg, ngày 01/6/2022 của Thủ tướng Chính phủ về việc tăng cường triển khai công tác xây dựng văn hóa học đường.

Trần, K. (1998). Yếu tố văn hoá trong nhà trường phổ thông" trong ấn phẩm: Văn hoá và Giáo duc, Giáo dục và Văn hoá (Chủ biên Phạm Minh Hạc). Hà Nội: NXB Giáo dục.

Trần, T. H. (2016). Xây dựng văn hóa nhà trường mầm non trong bối cảnh hiện nay. Tạp chí Giáo dục, Số Đặc biệt, tháng 12/2016, 6-10. http://lib.yhn.edu.vn/bitstream/YHN/35421/1/yt%20213.pdf.

Trung tâm Truyền thông Giáo dục. (22/08/2022). Đẩy mạnh xây dựng văn hóa học đường: Không chỉ riêng ngành Giáo dục làm được. Bộ Giáo dục và Đào tạo. Truy cập từ https://moet.gov.vn/tintuc/Pages/tin-tong-hop.aspx?ItemID=8071.

Vũ, Đ. M. & Nguyễn, T. V. (2016). Kỹ năng nghiệp vụ công tác văn hóa-xã hội ở xã, phường, thị trấn. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia – Sự thật.
