Developing 4th-graders’ personification use to write descriptive essays in Hong Ngu district, Dong Thap province

Thi Ngoc Thien Ho1,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Using personification in descriptive writing is one of the important rhetorical devices making essays both truthful, accurate, lively and soulful. However, the current situation shows that 4th-graders rarely use this device. Their descriptive essays show very little of personification, or it is just forced, leading to the sentences being constrained, uninteresting, and not expressing creativity. Thus, the essays are poor, lacking images, figurative characters, being monotonous, listing, and especially with many comparisons to replace personification. In this article, we explore the current situation and propose some measures for improvement in this domain among 4th-graders in Hong Ngu district, Dong Thap province in order to contribute to supporting Supports teachers in teaching activities, and helps students self-identify and develop the ability to use personification to write descriptive essays more effectively.

 

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (được ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TTBGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Đào, D. A. (1998). Từ điển Hán Việt. Hà Nội: NXB Khoa học Xã hội.
Đinh, T. L. (2008). 99 phương tiện và biện pháp tu từ tiếng Việt. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Đỗ, N. T., & Phạm, M. D (2003). Văn miêu tả trong nhà trường phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Hoàng, P. (1997). Từ điển tiếng Việt. Hà Nội: NXB Từ điển Bách khoa.
Nguyễn, T. L. K. (Chủ biên) (2023a). Tiếng Việt 4 (tập 1) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. K. (Chủ biên) (2023b). Tiếng Việt 4 (tập 2) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.