Current management of internal inspection activities of middle schools in Tra On district, Vinh Long province
Main Article Content
Abstract
School internal inspection is a management task done byprincipals to investigate, monitor, review, control, detect and test the developments and results of educational activities; thereby, they would evaluate the situations under the set goals, plans, standards and regulations. It is both a premise and a condition to ensure goals. Effective internal inspection will motivate and support inspected subjects to complete assigned tasks in the right direction. The article evaluates the results of the current management of internal inspection activities at secondary schools in Tra On district, Vinh Long province by surveying 106 subjects of 14 administrators, 92 teachers and staff at 6 secondary schools in Tra On district, Vinh Long province. The survey results were analyzed and evaluated on a 4-level Likert scale, showing that there are still many inadequacies in the management of internal inspection activities at these local secondary schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Internal inspection, management, middle school.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2013). Thông tư số 39/2013/TT-BGDĐT ngày 04 tháng 12 năm 2013 hướng dẫn về thanh tra chuyên ngành trong lĩnh vực giáo dục.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2011). Văn kiện đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
Nguyễn, N. Q. (1989). Những khái niệm cơ bản về lý luận quản lý. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, V, Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Sở Giáo dục và Đào tạo Vĩnh Long (2021). Công văn số 2224/SGDĐT-TTr ngày 23/9/2021 về việc hướng dẫn công tác kiểm tra nội bộ trường học.
Thái, V. T. (2007). Quản lý giáo dục và Quản lý nhà trường. NXB Đại học Huế.
Trần, K. (2004). Khoa học quản lý giáo dục - Một số vấn đề lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Trương, T. Đ. (Chủ biên), Trần, V, Đ., Trần, Đ. N., & Hồ, V. T. (2022). Giáo trình Thanh tra, kiểm tra và đánh giá trong quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Van De, To Huu Lam, Current management of information technology application activities on high school teaching in Bac Lieu city, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De, Thanh Hung Vo, Current development of lecturers at Can Tho Medical College according to professional standards , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De, Thanh Phong Huynh, Current management of students' learning activities at Can Tho Medical College , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)