Current management of students' learning activities at Can Tho Medical College
Main Article Content
Abstract
Managing student learning activities is to create a close connection between teachers and learners, not only by operating the working system but also by the activities of the teachers and students themselves. Recently, Can Tho Medical College has implemented many measures to manage students' learning activities. However, this task still has some limitations and shortcomings. This study conducted a survey among 46 administrators, lecturers at Can Tho Medical College to clarify the current situation of managing students' learning activities. The research results serve as a basis for proposing measures for improvement on the concerned task to meet the requirements of vocational education innovation in the new context.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Learning activities, managing, medical colleges,students.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Quy chế Công tác học sinh sinh viên trong các trường đại học, cao đẳng, trung cấp chuyên nghiệp ban hành theo Thông tư số 10/2016/TT-BGDĐT ngày 05/04/2016. Hà Nội: Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Cấn, T. T. H., & Vương, T. P. T. (2009). Đổi mới phương thức tổ chức kiểm tra đánh giá kết quả học tập của sinh viên ở Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, Khoa học Xã hội và Nhân văn, 25, 26-32.
Hồ, M. Q. (2023). Định hướng quản lí hoạt động học tập của sinh viên khối ngành Khoa học giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 2(291).
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, M. S. (2022). Cơ sở lí luận về quản lý hoạt động học tập của sinh viên khối ngành kĩ thuật - Công nghệ ở trường đại học đáp ứng chuẩn đầu ra theo tiếp cận CDIO. Tạp chí Giáo dục, 22(20), 42-47.
Nguyễn, V. Đ. (2023). Mối quan hệ sáng tạo giữa nghiên cứu khoa học và giảng dạy. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 286(1), tháng 4, 16-18.
Most read articles by the same author(s)
- Van De, To Huu Lam, Current management of information technology application activities on high school teaching in Bac Lieu city, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De, Thai An Bach, Current management of internal inspection activities of middle schools in Tra On district, Vinh Long province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De, Thanh Hung Vo, Current development of lecturers at Can Tho Medical College according to professional standards , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)