Current management of students' learning activities at Can Tho Medical College

Van De 1, Thanh Phong Huynh2,
1 Center for Training Partnership and Professional Development, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Managing student learning activities is to create a close connection between teachers and learners, not only by operating the working system but also by the activities of the teachers and students themselves. Recently, Can Tho Medical College has implemented many measures to manage students' learning activities. However, this task still has some limitations and shortcomings. This study conducted a survey among 46 administrators, lecturers at Can Tho Medical College to clarify the current situation of managing students' learning activities. The research results serve as a basis for proposing measures for improvement on the concerned task to meet the requirements of vocational education innovation in the new context.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Quy chế Công tác học sinh sinh viên trong các trường đại học, cao đẳng, trung cấp chuyên nghiệp ban hành theo Thông tư số 10/2016/TT-BGDĐT ngày 05/04/2016. Hà Nội: Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Cấn, T. T. H., & Vương, T. P. T. (2009). Đổi mới phương thức tổ chức kiểm tra đánh giá kết quả học tập của sinh viên ở Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, Khoa học Xã hội và Nhân văn, 25, 26-32.
Hồ, M. Q. (2023). Định hướng quản lí hoạt động học tập của sinh viên khối ngành Khoa học giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 2(291).
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, M. S. (2022). Cơ sở lí luận về quản lý hoạt động học tập của sinh viên khối ngành kĩ thuật - Công nghệ ở trường đại học đáp ứng chuẩn đầu ra theo tiếp cận CDIO. Tạp chí Giáo dục, 22(20), 42-47.
Nguyễn, V. Đ. (2023). Mối quan hệ sáng tạo giữa nghiên cứu khoa học và giảng dạy. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 286(1), tháng 4, 16-18.