Current management of moral education through experiential activities for lower secondary schoolers in Bac Lieu city, Bac Lieu province

Thi Thuong Tang1,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Surveying the currently moral education management on experiential activities for lower secondary schoolers in Bac Lieu City, Bac Lieu Province with questionnaires was conducted among school administrators and teachers from eight lower secondary schools in Bac Lieu City. The survey data of a 4-point scale were metrically processed and analyzed. The results indicate that, although the management of the aforementioned task in Bac Lieu City, Bac Lieu Province has achieved many positive outcomes in recent times - with students showing significant progresses in awareness and behavior and collaborative efforts yielding notable effectiveness - there remain limitations and shortcomings for improvement.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Hoàng, P. (Chủ biên). (1988). Từ điển tiếng Việt. Hà Nội: NXB Khoa học Xã hội.
Hồ, C. M. (1990). Về vấn đề giáo dục. NXB Giáo dục.
Hồ, C. M. (1993). Về đạo đức. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Nguyễn, N. Q. (1989). Những khái niệm cơ bản về lý luận quản lý giáo dục. Trường Cán bộ quản lý giáo dục Trung ương I, Hà Nội.
Nguyễn, T. M. L. & cs. (2012). Quản lý giáo dục một số vấn đề lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phạm, M. H. (2011). Vận dụng Tư tưởng Hồ Chí Minh vào việc đúc kết, xây dựng hệ tư tưởng giá trị chung của người Việt Nam. Tạp chí Giáo dục số 63/2011, Hà Nội.
Phạm, V. V. (2008). Giáo dục học. NXB Hà Nội.