Current English teacher teams development in Southeastern Vietnam's secondary schools to meet educational innovation requirements
Main Article Content
Abstract
This article focuses on analyzing the current English teacher development in secondary schools in the Southeast region, in order to evaluate the ability to meet current educational innovation requirements. The study focuses on aspects: planning, selection and recruitment, training, building a cultural environment and creating motivation to promote the development of the English teacher teams at secondary schools. Research results show the strengths and limitations of the teaching staff, offering the basis for proposing solutions to improve the quality of the teaching staff, contributing to improving the effectiveness of English teaching and meeting educational innovation requirements in the region.
Keywords
Educational innovation, English teacher development, quality improvement, secondary schools, Southeast region.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Hướng dẫn danh mục khung vị trí việc làm và định mức số lượng người làm việc trong các cơ sở giáo dục phổ thông công lập, Thông tư số 16/2017/TT-BGDĐT ngày 12 tháng 7 năm 2017 của Bộ GD và Đào tạo.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2014). Khung năng lực ngoại ngữ 6 bậc dùng cho Việt Nam, Thông tư Số: 01/2014/TT-BGDĐT ngày 24 tháng 01 năm 2014 của Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Hướng dẫn thực hiện tổ chức, quản lý công tác bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh phổ thông, Công văn 3330/BGDĐT-NGCBQLGD ngày 7 tháng 7 năm 2016.
Crowther, F., Kaagan, S. S., Ferguson., Hann, L. (2002). Developing teacher leader: Thousand Oaks, CA: Corwin Press Inc.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 4/11/2013 Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.
Kareem, O. A. et al. (2011). Teacher capacity building in teaching and learning: The changing role of school Leadership. Academic Leadership: Te Online Journal, Volume 9, Issue 1 Winter 2011, 46-56.
Kareem, O. A. & Khuan, W. B. (2005). Perkembangan professional guru secara berterusan: Perspektif pembangunan sumber manusia [Teacher continuous professional development: Human resource development perspective]. Issues in Education, 28, 131-141.
Thủ tướng Chính phủ. (2008). Quyết định Số: 1400/QĐ-TTg ngày 30 tháng 9 năm 2008, về việc phê duyệt đề án "Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2008-2020".
UNESCO. (2006). Teachers and Educational Quality: Monitoring Global Needs for 2015. Montreal: UNESCO Institute for Statistics.