Current digital culture development in lower secondary schools in Tam Nong District, Dong Thap Province

Thanh Tung Phan1,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The development of digital culture in schools is increasingly playing a crucial role in changing the perceptions and behaviors of administrators, teachers, staff, and students in the digital environment. This article presents the current digital culture development in lower secondary schools in Tam Nong District, Dong Thap Province, through surveys using questionnaires and in-depth interviews with administrators, teachers, and students from eight lower secondary schools in the district. The data was processed using a five-level scale to calculate mean scores, standard deviations, rankings, and levels. The results indicate that although digital culture development in lower secondary schools in Tam Nong District has received attention from schools in recent times, many limitations need to be addressed. These findings provide a practical basis for proposing solutions to overcome these shortcomings and enhance digital culture development in lower secondary schools in Tam Nong District in the future.

Article Details

References

Ananiadou, K., & Claro, M. (2009). 21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries. OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing, Paris. https://doi.org/10.1787/218525261154.
Hằng, Đ. T. T. (2022). Xây dựng văn hóa nhà trường trong bối cảnh chuyển đổi số-Vấn đề đặt ra cho cán bộ quản lí trường học. Tạp chí Giáo dục, 22(3), 13-18. https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/336.
Mai, N. T. T., Thái, Đ. Đ., & Đạt, T. T. (2024). Văn hóa số trong các trường trung học cơ sở công lập Quận 5, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 20, 148-154. http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/khgdvn_-_tap_20_-_so_s1_-148-154.pdf.
Okasha, A. (2023). Introduction to digital culture: What, why & why it matters. https://www.linkedin.com/pulse/introduction-digital-culture-what-why-matter-dr-amr-okasha.
Royanti, R., & Hakim, A. (2023). The Formation of Digital Culture in Building The Character of Students. Development: Studies in Educational Management and Leadership, 2(2), 155-168. https://doi.org/10.47766/development.v2i2.1084.
Thái, Đ. Đ. (2020). Một số vấn đề liên quan đến phát triển văn hóa nhà trường trong Trường Đại học Sài Gòn. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 26, 36-41. http://vjes.vnies.edu.vn/vi/mot-so-van-de-lien-quan-den-phat-trien-van-hoa-nha-truong-trong-truong-dai-hoc-sai-gon.
Tuệ, L. T., Doanh, Đ. D., & Anh, Đ. V. (2022). Chuyển đổi số trong giáo dục ở các trường trung học cơ sở. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 281(2), 13-15. https://vjol.info.vn/index.php/tctbgd/article/view/85535.