Effect of brand factors on customer’s loyalty: a case study on tablet market in Long Xuyen city
Main Article Content
Abstract
The study has two basic objectives: first, to find brand factors impacting the customer’s loyalty to tablet brands; second, to determine this impact size for the case in Long Xuyen City. The study surveyed 250 people using tablets in Long Xuyen City. The obtained results show that 3 factors impact positively the customers' loyalty to the brand: (1) brand association, (2) self-expressive value, (3) brand attractiveness. Of the three factors, self-expressive value has the biggest impact.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
working style, Ho Chi Minh, following
References
[2]. Fournier, S. (1998), “Consumers and their brands: developing relationship theory in consumer research”, Journal of Consumer Research, (24), P. 343-373.
[3]. Freling, T. H. & Forbes, L. (2005), “An empirical analysis of the brand personality effect”, The Journal of Product and Brand Management, (14:7), P.404-413.
[4]. Nguyễn Anh Hùng (2010), Nhân tố tính cách thương hiệu đến lòng trung thành của khách hàng: nghiên cứu trong thị trường máy tính xách tay tại TP Hồ Chí Minh, Luận văn thạc sĩ kinh tế, Trường Đại học Kinh tế TP Hồ Chí Minh.
[5]. Kim, C. K. (1998), “Brand personality and advertising strategy: an empirical tudy of mobile- phone services”, Korean Journal of Advertising, (9), P.37-52.
[6]. Kim, C.K., Han, D. & Park, S-B (2001), “The effect of brand personality and brand identifi cation on brand loyalty: Applying the theory of social identifi cation”, Japanese Psychological Research, (43:4), P.195-206.
[7]. Huỳnh Phương Linh và Lưu Tiến Thuận (2012), “Phân tích các nhân tố ảnh hưởng đến lòng trung thành của khách hàng đối với nước giải khát có gas PEPSI tại TP Cần Thơ”, Kỷ yếu khoa học 2012, Đại học Cần Thơ, tr. 115 - 124.
[8]. Mael, F. B., & Ashforth, E. (1992), “Alumni and their alma mater: apartial test of the reformulated model of organizational identification”, Journal of Organizational Behavior, (13), P.103-123.
[9]. Sung, Y. & Kim, J. (2004). “Effects of Brand Personality on Brand Trust and Brand Affect”. Psychology & marketing, (27:7), P.693-661.
[10]. Phạm Anh Tuấn (2008), Tác động của các nhân tố tính cách thương hiệu đến lòng trung thành của khách hàng: Nghiên cứu trường hợp thị trường điện thoại di động Việt Nam, Luận văn thạc sĩ kinh tế, Trường Đại học Kinh tế TP Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thang Bui, Thi Thuy Trang Nguyen, An investigation of Cu2+ adsorption by bentonite and acid-activated bentonite: Effects of clay amount, initial concentration and adsorption isotherm , Dong Thap University Journal of Science: No. 14 (2015): Part B - Natural Sciences
- Thi Thuy Trang Nguyen, Current situation of managing professional groups’ activities in Ethnic Minority Boarding Junior and Senior High Schools in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)