Solutions to self-learning development for students of Primary Education major, Dong Thap University

Trung Danh1,
1 Office of Science and Technology Management, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Self-learning plays an important role in assisting the learner memorize, reinforce and master learnt knowledge by self-analyzing and synthesizing related materials, and then implementing the acquired knowledge to complete learning assignments. For the purpose of developing self-leraning for  Dong Thap University students in general and those of primary education  major in particular, this paper presents the survey results investigated primary-education  majors; thereby proposing solutions to developing self-study skills for Primary Education students, Dong Thap University.

Article Details

References

Ban biên soạn chuyên từ điển: New Era (nhiều tác giả). (2005). Từ điển Tiếng Việt. Hà Nội: NXB Văn hóa thông tin.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Thông tư số 10/2016/TT-BGDĐT ngày 05/4/2016 về quy chế công tác sinh viên đối với chương trình đào tạo đại học hệ chính quy.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về Đổi mới căn bản, toàn diện sinh viên nghiên cứu khoa học, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Hưng, Đ. T., Hà, T. T. H., Hoàn, N. K., & Khánh, T. V. (2012). Lý thuyết phương pháp dạy học. Thái Nguyên: NXB Đại học Thái Nguyên.
Lê, K. B. (1998). Tổ chức phương pháp tự học cho sinh viên Đại học sư phạm. Hà Nội: NXB Hà Nội.
Nguyễn, C. T. (1995). Luận bàn về kinh nghiệm tự học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, C. T. (1998). Quá trình dạy - tự học. Hà Nội: NXB Giáo dục.