To protect the clean atmostphere for 4th grade students

Thi Minh Phuong Pham, Thi Tuong Vi Nguyen

Main Article Content

Abstract

Multiple intelligences Theory has changed the traditional thinking about evaluating a person's ability only through IQ. Teaching based on this theory helps stimulating students' learning, creativity, research interests, and developing their capacities. In this article, we would like to introduce the application of Multiple intelligences Theory in organizing activities to protect the clean atmosphere for fourth grade students – one content in Sciences subject at elementary school.

Article Details

References

[1]. Thomas Armstrong (2009), Người dịch: Mạnh Hải, Thu Hiền, Bảy loại hình thông minh, NXB Lao động.
[2]. Thomas Armstrong (2011), Người dịch: Lê Quang Long, Đa trí tuệ trong lớp học, NXB Giáo dục.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Chương trình giáo dục phổ thông, môn Khoa học theo bản dự thảo ngày 19 tháng 1 năm 2018.
[4]. Trần Đình Châu, Đặng Thị Thu Thuỷ (2013), “Vận dụng thuyết đa trí tuệ trong dạy học ở trường phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, (kì 2 tháng 8/2013).
[5] Trần Đình Châu, Đặng Thị Thu Thủy (2013), “Đa trí tuệ - Ai cũng thông minh”, Giáo dục và thời đại, (số chủ nhật 7/2013).
[6]. Trần Bình Trọng (2015), Vận dụng thuyết đa trí tuệ vào dạy học môn Toán lớp 10 trung học phổ thông, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Vinh, Nghệ An.