To protect the clean atmostphere for 4th grade students
Main Article Content
Abstract
Multiple intelligences Theory has changed the traditional thinking about evaluating a person's ability only through IQ. Teaching based on this theory helps stimulating students' learning, creativity, research interests, and developing their capacities. In this article, we would like to introduce the application of Multiple intelligences Theory in organizing activities to protect the clean atmosphere for fourth grade students – one content in Sciences subject at elementary school.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Multiple intelligences Theory, multiple intelligences, Howard Gardner, protecting the clean atmosphere
References
[2]. Thomas Armstrong (2011), Người dịch: Lê Quang Long, Đa trí tuệ trong lớp học, NXB Giáo dục.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Chương trình giáo dục phổ thông, môn Khoa học theo bản dự thảo ngày 19 tháng 1 năm 2018.
[4]. Trần Đình Châu, Đặng Thị Thu Thuỷ (2013), “Vận dụng thuyết đa trí tuệ trong dạy học ở trường phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, (kì 2 tháng 8/2013).
[5] Trần Đình Châu, Đặng Thị Thu Thủy (2013), “Đa trí tuệ - Ai cũng thông minh”, Giáo dục và thời đại, (số chủ nhật 7/2013).
[6]. Trần Bình Trọng (2015), Vận dụng thuyết đa trí tuệ vào dạy học môn Toán lớp 10 trung học phổ thông, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Vinh, Nghệ An.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Thanh Thao Ly, Thi Tuong Vi Nguyen, Isolation and selection of yeast strains for barbados cherry wine fermentation (Malpighia glabra L.) , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 3 (2021): Natural Sciences Issue (Vietnamese)
- Thi Minh Mẫn Nguyen, Thi Tuong Vi Nguyen, Designing the learning projects of animal topic for 5 graders in creative, experiencial activities , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities