Analysing teachers’ instructional practice: A case of writing an equation of a circle

Huu Tong Duong1, , Thi Thuy An Tran2, Thi Ngoc Dung Duong3, Thanh Dien Le3, Thi Hoa Tran3, Mong Khanh Le3, Thi Diem Kieu Huynh3, Thanh Su Le2, Van Vieng Nguyen2
1 Can Tho University
2 Student, Can Tho University
3 Student, Can Thơ University

Main Article Content

Abstract

The paper mentions an instrument of anthropological theory in mathematical Didactic that analyzes teachers’ instructional practices. In this view, we analyze and evaluate the process of teaching mathematical organizations on circle equations. The results show that these mathematical organizations are explicitly studied through specific exercises and relatively full durations.

Article Details

References

[1]. Annie Bessot, Claude Comiti, Lê Thị Hoài Châu, Lê Văn Tiến (2009), Những yếu tố cơ bản của Didactic Toán, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh, Hồ Chí Minh.
[2]. Trần Văn Hạo (Tổng chủ biên) (2008), Hình học 10, NXB Giáo dục Việt Nam.
[3]. Đào Hồng Nam (2011), “Phân tích thực hành hoạt động giảng dạy của giảng viên qua tiết học về mô hình ngưỡng P-K”, Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, (số 28), tr. 71-80.
[4]. Lê Văn Tiến (2005), Phương pháp dạy học môn toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh, Hồ Chí Minh.