Realities and measures to building school culture at Soc Trang Teachers’ Training College

Thi Yen Lan Mai1, , Ngoc Nghiep Nguyen1
1 Soc Trang Teachers’ Training College

Main Article Content

Abstract

School culture affects all of the school’s activities. Building a healthful school culture towards robust development will contribute to constantly improving the training quality. However, it is found that school culture has not gained sufficient attention and investment. Based on the current situation, this article focuses on some solutions to build school culture at Soc Trang Teachers’ Training College.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Trần Bạt (2005), Văn hóa và con người, NXB Hội Nhà văn.
[2]. Thành Duy (1996), Văn hóa trong phát triển của xã hội Việt Nam, NXB Khoa học xã hội, Hà Nội.
[3]. Trần Văn Giàu (1980), Giá trị truyền thống của dân tộc Việt Nam, NXB Khoa học xã hội, Hà Nội.
[4]. Đỗ Huy (chủ biên) (1996), Văn hóa mới Việt Nam, sự thống nhất và đa dạng, NXB Văn hóa - Thông tin, Hà Nội.
[5]. Đỗ Huy (2001), Viện triết học, Xây dựng môi trường văn hóa ở nước ta hiện nay từ góc nhìn giá trị học, Viện văn hóa, NXB Thông tin, Hà Nội.