Realities and measures to building school culture at Soc Trang Teachers’ Training College
Main Article Content
Abstract
School culture affects all of the school’s activities. Building a healthful school culture towards robust development will contribute to constantly improving the training quality. However, it is found that school culture has not gained sufficient attention and investment. Based on the current situation, this article focuses on some solutions to build school culture at Soc Trang Teachers’ Training College.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Organizational culture, School culture
References
[1]. Nguyễn Trần Bạt (2005), Văn hóa và con người, NXB Hội Nhà văn.
[2]. Thành Duy (1996), Văn hóa trong phát triển của xã hội Việt Nam, NXB Khoa học xã hội, Hà Nội.
[3]. Trần Văn Giàu (1980), Giá trị truyền thống của dân tộc Việt Nam, NXB Khoa học xã hội, Hà Nội.
[4]. Đỗ Huy (chủ biên) (1996), Văn hóa mới Việt Nam, sự thống nhất và đa dạng, NXB Văn hóa - Thông tin, Hà Nội.
[5]. Đỗ Huy (2001), Viện triết học, Xây dựng môi trường văn hóa ở nước ta hiện nay từ góc nhìn giá trị học, Viện văn hóa, NXB Thông tin, Hà Nội.
[2]. Thành Duy (1996), Văn hóa trong phát triển của xã hội Việt Nam, NXB Khoa học xã hội, Hà Nội.
[3]. Trần Văn Giàu (1980), Giá trị truyền thống của dân tộc Việt Nam, NXB Khoa học xã hội, Hà Nội.
[4]. Đỗ Huy (chủ biên) (1996), Văn hóa mới Việt Nam, sự thống nhất và đa dạng, NXB Văn hóa - Thông tin, Hà Nội.
[5]. Đỗ Huy (2001), Viện triết học, Xây dựng môi trường văn hóa ở nước ta hiện nay từ góc nhìn giá trị học, Viện văn hóa, NXB Thông tin, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Yen Lan Mai, The reality of developing high school teaching staffs of the Khmers in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: No. 22 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities