Applying the didactical situations theory in teaching recurrence relations for vocational college students
Main Article Content
Abstract
Linking mathematics with real life is one of the urgent requirements in mathematics teaching; however, opportunities for this application are still limited in colleges. For promoting students’ activeness and renovating teaching methods, responding to today’s pedagogical demands, this paper presents some contents and methods to apply the didactical situations theory in mathematics instruction by designing specific situations for teaching recurrence relations at vocational colleges. Thereby, the paper shows the effective results in applying the suggested approach.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Didactical situations theory, teaching methods, situations, recurrence relations
References
[2]. Vũ Thế Dũng (2009), Phương pháp nghiên cứu tình huống trong giảng dạy, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
[3]. Nguyễn Bá Kim (2015), Phương pháp dạy học môn Toán, Tái bản lần thứ 7, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Nguyễn Xuân Quỳnh (1995), Cở sở toán rời rạc và ứng dụng, NXB Giáo dục Hà Nội.
[5]. Nguyễn Đức Nghĩa, Nguyễn Tô Thành (2004), Toán rời rạc, NXB Giáo dục.
[6]. Nguyễn Thị Tâm (2008), Vận dụng lý thuyết tình huống trong dạy học một số nội dung của chương trình hình học lớp 10, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
[7]. Lê Văn Tiến (2015), Lý thuyết tình huống, Bài giảng trong chương trình thạc sĩ Didactic toán, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[8]. Nguyễn Tiến Trung (2013), Thiết kế tình huống dạy học hình học ở trường trung học phổ thông theo hướng giúp học sinh kiến tạo tri thức, Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.